Hoi medereizigers! In juli dit jaar wil ik ergens tussen de 4 en 6 weken packbacken door costa rica en panama city. Ik ben nu al een tijdje op zoek naar vliegtickets, maar ze worden in rap tempo duurder dus ik moet maar snel gaan boeken! Het beste wat ik tot nu toe kan vinden is van Iberia via vliegtarieven.nl voor €993. Ik had gehoopt het voor rond de €880 te kunnen doen, of misschien nog minder. Heeft iemand nog tips over hoe ik het goedkoopste ticket voor deze reis te pakken kan krijgen?
Ik weet niet of je vanaf schiphol wilt/moet reizen?
Wij waren voor komende vrijdag het voordeligste (819 pp) vanaf Brussel uit met Delta air, tussenlanding Atlanta en daarna landen in San José…
Geboekt via vliegticketszoeken.nl
Suc6!
Bedankt voor de tip, Roel! Ik moet er nog even bij vertellen dat die tickets die ik nu op het oog heb een tussenstop maken in Madrid en niet in Amerika, vind ik wat fijner i.v.m. ellenlange douanecontroles enzo. Ik zat de denken: ik zou natuurlijk ook van en naar San José kunnen gaan i.p.v terug vanuit Panama City, dat is wel een stukje goedkoper. Dan kan ik via de carribische kust richting Panama gaan en via de pacifische kust weer terug… Maar, dan moet ik wel twee keer de grens van Panama over. Is dat handig? Wie heeft hier meer verstand van?
Ik heb een maand geleden vluchten geboekt Schiphol-Panama-city,heen en terug (inclusief Thalys Antwerpen - Schiphol) voor 615euro(vertrek binnen 3 weken).
dat vond ik via Airstop.Die prijsvergelijkingswebsites waren allemaal duurder.
Misschien toch even checken op:
http://www.airstop.be/
Succes,
Bart
Via de USA kan soms een stuk in prijs schelen. Dan moet je op de koop toenemen dat je een kwartier langer in de rij staat bij de douane… Het valt allemaal best mee, als je maar even geduld hebt.
hoi Milou,
het idee om heen en weer naar Panama City te backpacken via de Costaricaanse kusten is een leuk idee en normaal gezien ook prima te doen ware het niet dat het de laatste tijd daar nogal rommelt qua opstanden van de indianen die protesteren tegen de Panamese regering die wat slechts voor het milieu wilt gaan ondernemen.
Nou schijnt er tussen beide partijen wel onderhandelt te zijn maar de indruk bestaat dat ze elkaar niet goed hebben begrepen want er waren laatst toch weer wat ‘roadblocks’ wat lastig is als men een vliegtuig moet halen.
Kortom; het is daar momenteel een beetje risicovol reizen maar wellicht is dat in juli, als jij reist, allemaal wel weer opgelost.
Maar je wilt nu een ticket kopen en misschien is het daarom toch beter om naar San José te vliegen. Het is begrijpelijk dat men overstappen in Amerika wilt vermijden (gewoon omdat het daar ‘zo’n gedoe’ is) maar eerlijk gezegd valt het best wel mee en ook helpt het een beetje als er op die manier vele Euro’s kunnen worden bespaard.
KLM heeft momenteel acties voor vluchten tussen Frankfurt en Panama city, misschien zit er voor jou wat tussen.
Je KLM ticket via Panama naar San Jose is veel goedkoper als je vanuit Londen start. Londen-Amsterdam-Panama-San Jose. Zorg dat je op een goedkope manier naar Londen komt en begin van Heathrow te vliegen.
Net geboekt A’dam - San Jose via Houston voor 789,- p.p. via Worldticket center.
Ik reis bijna altijd via USA. Nooit problemen gehad met de rij of strengheid bij de douane.
Houston is bovendien een goed vliegveld. Niet zo chaotisch als andere vliegvelden.
Ticketprijzen vergelijken in Nederland of België: http://www.skyscanner.nl/
Als je in Costa Rica tickets koopt voor de reis van Costa Rica naar Europa zijn de tarieven soms anders als de tarieven van europa naar Costa rica.