In 2009 willen wij (gezin met kids 12/15 jaar) een rondreis maken in Panama (2wkn) en nog een week Costa Rica. Vanuit San Jose vertrekken wij dan weer naar New York (stop over).
Onze rondreis stopt in Panama City. Daarna willen wij naar Costa Rica (ri. San Jose) reizen. Het vliegtuig tussen beide steden is te duur. Kan iemand mij een advies geven hoe ik dan het beste kan reizen? Voorts sta ik open voor heel veel tips.
Je hebt de tica bus. Deze bus gaat van Panama-city naar Mexico en dus ook langs San Jose. Ik denk alleen wel dat je bijna 20 uur in de bus zit. Maar goed, het is wel een stukje goedkoper dan met het vliegtuig.
Thanks voor je reactie. Wat een leuke plaats/hotel om te verblijven. Ik ga kijken of jullie hotel is ons reisschema gaat vallen. Dus misschien tot ziens. Henk de Man
Je kunt ook als compromis een stukje vliegen en verder met de bus. Vlieg bijvoorbeeld vanuit Panama City naar Bocas, breng daar een paar dagen door en ga dan met de bus bij Sixaola de grens over. Eerste stop Cahuita of Puerto Viejo. Daarna verder richting San Jose en de rest van het land.
Of met de bus naar Almirante vanuit Panama stad. Als je de reis maar opbreekt met een paar dagen strand is het wel te doen.
En voor onderdak in Panama met kinderen is de Balboa Inn een uitstekende optie. Gelegen in een veilige en rustige wijk, vlak bij een aantal leuke attracties (Casco Viejo, Amador Causeway, Cerro Ancon, Kanaalsluizen). Of de trein langs het kanaal (te combineren met Ft. Lorenzo bij Colon, Gatun sluizen). En vergeet niet een bezoek aan een Embera dorp.
In Panama stad is genoeg te doen, ook met kinderen. Veel meer dan in San Jose (en ik heb in beide gewoond).