Bus van Lima-airport naar Cusco??

wij vertrekken in april naar Peru en we kunnen voor ong 100 euro minder naar Lima, maar we gaan eerst een taalcursus in cusco doen…
wat is verstandiger (we willen heel low-budget reizen), of naar cusco voor 665 euro of naar lima voor 550 euro en dan vanuit daar met de bus/trein naar cusco??
hoe duur is zo een busrit ongeveer en hoe lang zal het duren?

(voor iedereen die naar z.amerika gaat, vlieg vanaf madrid! ons ticket is vanaf nederland of dusseldorf ongeveer 1000 euro en vanaf madrid (zie boven) kan het dus 550 euro zijn. + een ticket naar madrid is ongeveer 80 euro.)

groetjes,
charlotte

Ik denk dat je niet veel bespaart als je vanaf Lima met de bus gaat (20 uur). Als je met Iberia in Lima aankomt is er waarschijnlijk dezelfde avond geen bus meer naar Cuzco. Je zult in dat geval in Lima moeten overnachten. Vervoer naar hotel (of iets dergelijks) en overnachting. Dan weer vervoer naar busstation. Neem niet de goedkoopste bus naar Cuzco, in verband met veiligheid. Met een goede bus zul je toch al gauw 40 euro kwijt zijn.

Je zou eens in het Lonely Planet forum moeten vragen naar de prijzen van vluchten van Lima naar Cusco. Volgens mij zijn die wel goedkoper dan 100 euro als je ze in Lima koopt (of misschien nu al boekt via een website).

Met de bus is het wel een heftig lange rit door de bergen… Dan kan je inderdaad het beste een van de betere (dus duurdere) maatschappijen gebruiken waarbij je je stoel plat kunt leggen en waar ze verwarming aan boord hebben voor de ijskoude nachten.

Overigens vind je prijzen en tijdsduur van busritten in een reisgids, bijvoorbeeld de Lonely Planet. Hooguit zijn de prijzen wat gestegen sinds de laatste editie maar als basis info zeer nuttig. Ook handig voor plattegrondjes van steden enzo.

bedankt voor jullie reacties!

Probeer een op de website www.lan.com voor goedkope vluchten.
Je moet dan je land aanklikken … klik dan Peru aan en kijk of je hier kunt boeken, want de prijzen liggen heel wat lager dan op die van Europa.

Veel plezier in Peru en geniet van de verscheidenheid die Peru te bieden heeft. Wij vonden het in ieder geval SUPER!

Groetjes,

Sandra

Inderdaad, je kunt alleen niet betalen via de keuze Peru. Dan moet je dat iemand daar laten regelen.

Omdat de betaling maar niet lukte, hebben wij gebeld naar LAN en hebben zij het van onze Visa ingehouden. Maar ja, nu weet niet wat het gekost heeft om naar Peru te bellen, want wij hebben toen gebeld met de gsm van de firma van mijn man. De prijzen voor Europa liggen wel een heel stuk hoger!

Bellen naar Peru moet je altijd via zo’n 0900-nummer doen. Ik bel voor 4,5 cent per minuut naar Peru nu.

Ik kan het regelen via iemand die in Peru woont, dus dat is wel makkelijk. Gewoon geld overmaken naar die persoon en die laten boeken.

Maar inderdaad, dezelfde vlucht op de engelse site is gewoon veel en veel duurder. Als je goed zoekt kun je voor 82 dollar heen en weer vliegen.

Is het ticket wat jullie willen kopen van 550 euro een enkele reis of een retour? Ik ben namelijk ook op zoek naar tickets, maar kom via Madrid niet onder de 955 euro.

Gr. Jasper

onze reis gaat door familieomstandigheden helaas niet meer door.
we kijken nu dus niet meer regelmatig op de sites.
maar wij hadden van madrid naar lima en dan van Quito (ecuador) weer terug naar madrid. 1 april tm 1 juni, tickets voor 550 euro gevonden. retour dus. de ticket prijzen, verschillen per dag. heb net nog even voor je gekeken en nu zijn ze 743. zullen wel weer goedkoper worden.
succes met het zoeken!

Bedankt voor je snelle reactie! Jammer dat jullie reis door vervelende omstandigheden niet door kunnen gaan… Ik heb al veel gereisd door Peru, want mijn vriendin komt er vandaan en het is een heerlijk land… Nu wil haar familie overkomen en probeer goede ticketprijzen te vinden. Via welke vliegmaatschappij heb je die tickets gevonden?
Alvast bedankt weer!
Gr.
Jasper

Groeten,
Jasper

Jappie probeer eens bij LAN.com te kijken en dan op Peruaanse site.

wij hadden op www.cheapticket.nl gekeken en daar kwamen we ook steeds bij LAN terecht.

DICKG hoe kom je op de peruaanse site van LAN??
ik heb het al vaker gelezen maar weet niet zo goed hoe je daar goekopere tickets kan vinden.
ook begrepen dat je het door iemand uit Peru moet laten betalen. wat op zich wel te regelen valt. maar ik kan geen goedkopere tickets vinden… (wil het allemaal nog graag weten voor als ik de reis over een jaar ofzo misschien ga maken)

alvast bedankt!

charlie00, je moet hier kijken http://www.lan.com/index-es-pe.html

ik heb zojuist weer even op cheaptickets.nl gekeken en de tickets zijn nu 588 euro…
misschien mensen die er nog wat aan hebben.
succes!

dat is dus retour van madrid naar peru en ecuador weer terug naar madrid…
en dat is van 1 april tm 1 juni…