Busreis Lima - Cusco

Ik wil begin oktober eind september met de bus van Lima (daar land ik) naar Cusco. Heeft iemand tips met betrekking tot de busreis. Bijvoorbeeld de kosten, wat mee te nemen etc. etc.

Alvast bedankt, Erik

Hi Erik
de busreis van Lima naar Cusco is langggg. ik denk wel iets van 36 uur ofzo. Mijn tip zou zijn: opsplitten. Niet in 1x gaan reizen. Je kan stoppen in Pisco voor het Nationale park, in Nasca voor de Nasca lijnen, of ergens aan de kust voor het strand.
Als je wel in 1x wilt, dan zou ik een beetje een goede bus company kiezen. Ormeño is erg goed. De bus-cama service (slaap-bus idee, deze bus heeft relaxtere stoelen dan de anderen- meer kans om te slapen) is wel vrij duur. Ik denk zo’n $70. Een niet-bus-cama kaartje zal een stuk goedkoper zijn (en nog steeds veilig ).
Er zijn ook heel veel andere busbedrijven, sommigen zullen wel de helft van de prijs of minder zijn, maar dan zit je een heel stuk brakker en ik vind het ook altijd maar de vraag of ze het veilig doen met de buschauffeur (dus of ze genoeg afwisselen). Cruz del Sur is ook goed (en duur als je de buscama neemt).
Als je een van deze companias neemt dan zul je waarschijnlijk wat eten geserveert krijgen, maar daar zou ik nog naar informeren voor de zekerheid en ik zou sowieso iets meenemen. Ik denk ook wel dat je dekens uitgedeeld krijgt in de bus, soms kan het heel koud worden (maar soms is het ook stikkie heet, tis altijd beetje afwachten).

verder weet ik eigenlijk niet zoveel… tja pas goed op je spullen. niet in het vakje boven je hoofd leggen…
veel succes (en veel plezier !! ga je de inca trail lopen?)…

Erik, Salsa heeft gelijk. Ik ben met het vleigtuig naar Curzco gegaan vanaf Lima. Een reisgenoot van ons dacht dat het wel ok was om met de bus te gaan. Nou dat heeft hij geweten. Na ongeveer 36 uur kwam hij gebroken uit de bus zetten terwijl wij toen al 2 dagen aan het feesten waren in de mama Africa. Hadden we wel verdiend na een trekking van 2,5 week…

Wow, ik ben bijna jaloers. Geweldig!, dat Cuzco.

Beide harstikke bedankt!!! Wellicht neem ik dan eerst en binnenlandsevlucht Naar Cusco. Zeker omdat ik net aankom. Ik wil eerst twee weekjes Spaans leren en wat vrijwillegerswerk en dan o.a. de Inca trail lopen en er lekker op uit trekken. Het echte plan maak ik daar.

Lijkt me niet echt top als ik gelijk al bekaf daar aankom :stuck_out_tongue: . Neem ik de bus wellicht op de terugreis maar dat zal minimaal 3 maanden later zijn.

Erik

Heel veel plezier daar!!!

Roger
http://brazilie.jouwpagina.nl