Lima- Cusco per bus

Hallo! Ik wil van Lima naar Cusco en ben aan het twijfelen over vliegen of met de bus. Ik moet voor de incatrail op dag 6 van mijn reis in Cusco zijn en het leek me leuk om van Lima naar Cusco in 2 of drie stappen te reizen per bus.

Ik lees slechte verhalen over de busreis in 1 keer maar is het mogelijk om het op te knippen in 2of 3 stappen? (met de lonely planet en de website van cruz del sur kom ik hier niet goed uit). Heeft iemand misschien tips of ervaring?

groetjes

Ja, dat kan. Velen doen dat. Lima_Paracas_Ica_Nazca_Arequipa en dan naar Cuzco. Cruz del Sur staat goed bekend.

dank je! voor de tips!

Hoi,
Wij hebben ook Lima - Arequipa - Cuzco gedaan. De busverbindingen zijn goed geregeld in Peru. Op de terugweg hebben we het vliegtuig genomen van Cuzco naar Lima, omdat we onverwacht langer gebeleven waren. Das is natuurlijk sneller maar duurder (toen zo’n 70$) en slechter voor het milieu!

Aan jou de keuze maar Arequipa is echt de moeite! Heeft me zelfs meer gecharmeerd dan Cuzco!! (Dan bedoel ik de steden zelf. Uiteraard wil je Machu Picchu zien)

Succes!

Even een vraagje: Bernadette heb je de reis al gemaakt? Ik ben namelijk van plan om deze zomer ook deze reis van lima naar cuzco in een week te doen. Maar het is mij afgeraden ivm hoogteziekte en de reisduur (een week zou te kort zijn op deze hoogte). Wat vinden jullie, hendrik en bernadette?

groetjes

of sorry…bibike?

Hoi…

Met de bus is goed te doen…zolang ge maar niet de "goedkoopste " kiest…Crus del sur is prima…en met de bus loopt de aanpassing makkelijker lijkt me…ge zijt niet ineens op 3000m hé…ik ben dan wel rechtstreeks vn lima naar cusco gereisd.:dope: veel succes!:vak02:

Fijn te horen! Ik heb de reis vandaag geboekt…dus nu gaat het echt gebeuren!

Wij hebben een busreis geboekt bij Cruz del Sur, van Lima naar Cuzco. Nu hoor ik veel verhalen over dat de weg slecht is en de zit erg lang. Er wordt zelfs gezegd dat het gevaarlijk is met de bus deze reis af te leggen… Kan iemand zijn ervaringen vertellen? Moet ik de busreis annuleren en een vlucht boeken?

Hoi
Tis inderdaad zo dat de weg naar cusco of puno of kies maar…niet altijd is gelijk het zou moeten zijn…er zijn soms wat hindernissen rotsblokken of hopen zand van het strand dat op de weg is gewaait…maar eigenlijk valt de weg nogal mee en de chauffeurs …tja ik rij dikwijls met de auto op de autostrade of de gewone weg…en ik kan die mannen niet of nauwlijks volgen…en als ge achter de bussen hangt dan denkt ge soims wel amaai…maar die kennen de weg alsin hunne broekzak .ongevallen gebeuren er weinig das gelijk in belgie of nederland zeker af en toe is het es raak he…ik zou de bus nemen en als ge dan de eerste klas neemt hebt ge leren zetels en ge zit vanonder apart en ik geloof dat da ongeveer 100soles koste toen…das een 20euro…maar ge zit wel een tijdje in de bus. tis dus wikken en wegen want ne vlieger kost misschiens 150euro.
hopelijk hebt ge er iets aan…groetjes uit peru .

ben je met de bus van Lima naar Cusco gegaan met Cruz del Sur?/ ervaring? uren/route lees in sommige berichten dat de busroute gevaarlijk zou zijn…
Twijfel enorm over de route.
lima-cusco-Arequipa- Nasca-Huacachina-Lima(alles met bus of Lima -Cusco vliegen)
Lima - Huacachina- NAsca-Arequipa- Cusco-Lima(alles met bus of Lima -Cusco vliegen)
Lima- Huacachina-Nasca-Cusco- Arequipa(terugvliegen naar LIma)

Is een heel bekende route, veel toeristen doen deze. Goede maatschappijen zijn Cruz del Sur en Tepsa.
Het voorbije jaar hoorde ik dat er enkele busovervallen gebeurd zijn op deze route, ook van deze bekende busmaatschappijen. Toch is dit eerder uitzonderlijk en kan je dit op eender welke plaats voorhebben in Zuid-Amerika… Ik ken mensen die maanden hebben rondgereisd en nooit problemen hebben ondervonden en ik ken dan weer anderen die slechts een maand op reis waren en pech gehad hebben… Het veiligste is met het vliegtuig te reizen maar dat is meteen een stuk duurder. Zorg ervoor dat je geen te dure spullen meeneemt als je rondreist (computer en dergelijke) en dat je ook niet teveel geld hebt op zak. Verder vind ik het persoonlijk een vreselijke busrit omdat hij erg lang is en ik door de Andes rijden geen lachertje vind! :slight_smile: Maar het is goedkoop en je ziet wel mooie landschappen…

vlucht Cuzco - Lima = € 105,12 (geen 1250) !