Busreis Lima - Cuzco in 1 week

Wij vertrekken in juli naar Peru en landen in Lima. Onze hoofdbestemming is Cuzco. We zouden graag de trip Lima-Cuzco per bus doen, maar niet in 1 keer. De bedoeling is ook om ons lichaam geleidelijk aan de kans te geven zich aan de hoogte te laten wennen. Daarom willen we de busreis uitrekken over ongeveer een week.

Heeft iemand tips omtrent deze busreis en in welke steden we zouden kunnen stoppen voor enkele dagen. We reizen met Cruz del Sur.

Alvast bedankt!

PS: ‘must-knows’ over Peru in al zijn facetten zijn ook altijd welkom :slight_smile:

Uit eigen ervaring kan ik je Huacachina en Arequipa aanraden als tussenstops.
Huacachina is een oase vlakbij Ica, ideaal om twee dagen uit te rusten, te genieten van het goede weer, de rust … en om te sandboarden.
Arequipa is wat mij betreft een echte must. De stad zelf is aangenaam om even door te brengen, maar Arequipa is vooral de uitvalsbasis voor de Colca Canyon, een echt natuurwonder. Vanuit Arequipa kan je bij de lokale reisbureaus een twee- of driedaagse trip boeken om naar de Colca Canyon af te reizen. Ik ben er drie dagen geweest en heb van elke seconde genoten…
Je moet maar eens googlen ;).

Als je meer gerichte vragen hebt over verblijf en zo, moet je maar een privé berichtje sturen. Ik ben nog maar net aangesloten op de site, maar ik veronderstel dat ik m’n inbox wel zal vinden :).

1 like

Vergeet niet de Nazca lines, bij Nazca!

Zie verder de lonely planet, staat alles in!

Een week acclimatiseren is niet echt nodig. In een dag of drie ben je wel gewend aan de hoogte in het algemeen. Sommige hebben helemaal geen moeite.
Nazca en Huacachina zijn inderdaad mooi maar dragen niet bij aan het acclimatisren. Deze plaatsen liggen op lage hoogte.
Arequipa en de colca canyon zijn inderdaad een leuke bestemming. Je kunt ook op eigen houtje naar de colca canyon, bespaart je een paar euro maar is soms wel wachten en uitzoeken waar je bus gaat en wanneer.
Op deze manier leer wel hoe lokalen reizen en proef je meer cultuur als in een toeristenbusje.

Hoi

Het zou mij verbazen mocht je hoogteziek worden in Cusco !Erzijn veel hogere plaatsen in Peru dan Cusco ,Puno bijvoorbeeld om er maar 1 te noemen .Ik denk zelfs dat de colca hoger ligt !
gewoon een dagje of 2 rustig aan en geen probleem !

De kans op ziekte is zeker wel aanwezig indien je meteen door zou vliegen naar Cuzco, het is wel te doen maar heel rustig aan doen.
Het plan om geleidelijk aan de hoogte te wennen vind ik erg goed, vooral als je Arequipa op je route neemt.

Heb je de tijd dan bezoek je de plaatsen die al eerder genoemd zijn en als je minder tijd hebt dan zul je wat sneller naar Cuzco gaan.

Frank

Iedereen alvast super bedankt voor jullie leuke reacties :chin:

Euh de genoemde heeft het over met de bus te reizen !Enne je wordt eerder ziek met de busreis naar Cusco dan met je verblijf aldaar !
enfin je hebt wel gelijk dat je eerst nog makkelijk heel veel andere dingen kan gaan bekijken en Cusco als finale he…dan ben je ervoor al hoogteziek geweest als je er gevoelig voor bent…en heb je er in Cusco geen last meer van !