Mijn vriend en ik (30’ers) gaan in juli (van 18/7 tem 2/8) naar Costa Rica.
Obv verschillende informatie denken we aan volgend schema maar we staan zeker open voor suggesties (jullie als kenners, hebben jullie tips: bvb bepaalde bestemmingen vervangen door andere; langer of korter ergens blijven?)
18/7 aankomst San Jose - ophalen huurwagen (of wachten we daar beter mee tot na Tortugero bvb?) - overnachten
19/7 vertrek naar Tortugero (hoe geraak je daar? moet je de wagen ergens achter laten? moet je gids/bezoek op voorhand boeken?) tem 21/7
21/7 tem 23/7 La Fortuna
23/7 tem 25/7 Rincon de la Vieja (hier twijfel ik bvb over, is dit de moeite?, ik zou dit eventueel vervangen door een bezoek aan cano negro of iets anders (graag tips) of is dit echt een must?)
25/7 tem 28/7 Monteverde
28/7 tem 29/7 (bezoek aan NP Manuel Antonio, heb gelezen dat het strand daar te toeristisch en Amerikaans is, ik zou dan bvb overnachten in Domenical (of hebben jullie mooiere plekjes in gedachten langs de kust?)
29/7 vertrek naar Corcovado (hoe geraak je daar best? wat met de wagen? hoe gids regelen?) we zouden dan in Corcovado willen overnachten en op 1/8 terugkeren naar San Jose om op 2/8 in de vroege ochtend het vliegtuig terug te nemen naar huis.
Programma ziet er goed uit, Lisa. Antwoord op al je vragen en hulp bij het wellicht nog beter samenstellen van jullie rondreis, krijg je van Holland Hotels Costa Rica. Zie www.hollandhotelscr.com en mail met hun reisagent Kees via contact@hollandhotelscr.com. Gewoon in het Nederlands, wel zo makkelijk. Via Holland Hotels kun je ook een auto (met GPS) reserveren. Good luck en Pura Vida!
Tortuguero kun je het best als eerste aandoen. Laat de auto na de Tortuguero afleveren in Guapiles.
Rincon de La Vieja is de moeite waard. Borrelende moderpoelen en mooie watervallen.
Naar Corcovado kun je het beste met de boot van Sierpe naar Drake.
Je kunt je auto bewaakt stallen in Sierpe.
Terug in 1 dag vanaf Drake naar San José is een erg lange reisdag.
Ga door de bergen terug en neem een nacht een tussenstop is San Gerardo del Dota. De Quetzal vallei.
Helemaal goed, Ilse. Het is in Costa Rica tijdens onze zomertijd 8 uur vroeger dan bij ons dus Kees moet nog wakker worden… maar daarna zul je ongetwijfeld een uitgeslapen antwoord ontvangen. Keep me posted! Groetjes, Anne