2 weken Costa Rica (wat wel / wat niet?)

Hallo iedereen,

Wij gaan in juli voor twee weken naar Costa Rica.
Het meest houden wij van de natuurpracht, wildlife en parken met eventueel een rustige afsluiter aan de kust.

Dit is mijn idee nu:

1: Aankomst in San José
2: San José
3: naar Tortuguero met openbaar vervoer
4: Tortuguero
5: Tortuguero
6: met bus/boot tot Cariari, van hieruit zou ik met de huurauto willen verder
trekken tot La Fortuna
7: La Fortuna
8: La Fortuna
9: naar Monteverde met de huurwagen
10: Monteverde
11: Monteverde
12: naar een kustgebied met prachtige natuur
(is Manuel Antonio te toeristisch? Corcovado mss iets te ver? Andere?)
13: Kust
14: naar San José
15: 's avonds terugvliegen

Nu heb ik Rincon de la Vieja en Corcovado laten schieten. Slecht idee?
Wij willen wel goed kunnen genieten van de natuur en niet alles moeten voorbij vliegen.

Zou ik best de wagen inleveren aan de kust en met de bus naar San José trekken?

Tips?

Heel erg bedankt op voorhand.

Als je de huurauto in Guapiles laat afleveren is dat over het algemeen gratis.
Dus in Cariari de bus nemen tot aan Guapiles.
Je bent hier meestal na de middag. Dan is het nog ver naar La Fortuna.- Je zou een tussenstop kunnen maken in het gebied Sarapiqui.
Indien je 1 dag minder in Monteverde zou verblijven kun je de laatste drie nachten naar Uvita of Ojochal rijden en van daaruit een excursie boeken naar Corcovado.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hallo, ik ben in 2010 met de auto door CR getrokken. Misschien heb je wat aan mijn tips.
Wij hebben gewoon op het vliegveld direct een auto gehuurd. Zijn vanuit daar naar Monteverde gegaan, La Fortuna en daarna naar Tortuguero. Daar de auto bewaakt geparkeerd en met de boot naar Tortuguero gegaan.
Vanuit Tortuguero zijn we naar Sarapiqui gegaan. Hier hebben we in een super leuk reservaat geslapen (soort onderzoekscentrum, tirimbina.org). Dit kan ik echt aanraden voor de mooie natuur, het zien van dieren, de leuke sfeer en excursies daar.
Daarna naar Puerto Viejo aan de Caribische kust, als je wilt relaxen is dat een super plek! Ik kreeg daar echt een beetje het Jamaica gevoel (alhoewel ik daar nooit geweest ben, is dat hoe ik me Jamaica voorstel). Hebben we lekker gedoken (snorkelen kan ook), en veel luiaards gezien!! Daar heb je ook een zwartzandstrand. Ook wel leuk om te zien.
Wij zijn ook naar Manuel Antonio geweest, maar daar was ik niet echt van onder de indruk. Misschien had dit te maken met het toeristische karakter en het slechte weer dat we daar hadden.
Maar je hebt al veel prachtige natuur gezien als je in Monteverde, Arenal en eventueel Sarapiqui geweest bent. Bij San Jose heb je ook nog een vulkaan waar je naartoe kunt, dat is ook wel een leuk dagtripje als je nog tijd over hebt :wink:

Grts, Heleen

Hoi,

Ik zou Manuel Antonio sowieso skippen, dit is echt toeristisch en buiten het mooie strand is er niet zo veel te beleven. Zeker als je Arenal al gaat doen.

Rincon de la Vieja zou ik er dan weer wel bijnemen.
Iets totaal anders dan de rest van CR, maar mss wel wat afgelegen.
Als je echter een auto hebt is dat geen probleem.

Met jouw planning denk ik dat Corcovado meepikken heel krap zal worden.

groetjes Raf

Ga vooral niet rondracen door Costa Rica, want dan zie uiteindelijk alleen maar de binnenkant van jouw huurauto. Trek tenminste 3 dagen uit voor elke plek en ga daar op ontdekkingreis.
Veel plezier
Otto
Ojochal
On Facebook

Op sommige plekken zou maar 2 nachten blijven.
Als je bijv. vanuit Sarapiqui ( want vanaf Cariari naar la Fortuna is een behoorlijk stuk ) naar La Fortuna gaat is ongeveer 2 1/2 uur rijden, onderweg kun je een hele mooie waterval bezichtigen ( waterval van Toro )
Je hebt dan een halve dag in Fortuna, en de dag erna ook in Fortuna, mooie wandeling bij het meer met hangbruggen. In Monteverde zou ik ook maar 2 nachten verblijven. Vanaf Monteverde kun je doorgaan naar het zuiden. Manuel Antoinio is idd wel toeristisch, verder naar het zuiden heb je dominical en nog zuidelijker kom je in o.a Uvita. Vandaar uit zou je ook een dagtocht naar Corcovado kunnen ondernemen.

Veel Plezier in Costa Rica
Henk en Carolien