Hallo,
Begin november gaan wij één weekje naar Costa Rica.
Wat zouden jullie aanraden om te bezoeken? Is er goed openbaar vervoer naar bijvoorbeeld POAS? (want als wij al veel tijd verliezen met verplaatsingen is het helemaal niet meer de moeite…).
Bedankt voor nuttige tips.
Kristof
Costa rica is klein, maar niet zo klein ![]()
Maar zou dan doen arenal vulkaan, paar dagen strand (samara bv) en dan nog stukje natuur (manuel antonio…) (of juist naar oostkust.)
ga je alleen een week naar costa rica, of ben je op doorreis in die omgeving? Dat verschilt namelijk nogal:).
Wat travelmonkey zegt klopt wel, al zou je ook nog voor tortuguero kunnen kiezen als natuur, dat is ook erg mooi! Monteverde is ook een aanrader. Reken er wel op dat je wat uurtjes in de auto zit, het is dan wel een klein land, niet alle wegen zijn goed.
Jeetje 1 week dat is wel heel weinig. Ik ga ervan uit dat je op San Jose vliegt dus dan zijn Monteverde, Poaz vulkaan of Irazu, Turialba (prachtige lodge uitkijkende over het dal) een hele goede optie. Torteguerro is volgens mij toch echt wel 7 uur rijden daarvandaan, maar ook zeker de moeite waard.
Groetjes
In San Jose zou ik in ieder geval geen enkele dag gebruiken…direct in auto springen en naar arenal bv rijden. … en bij terugreis direct vliegtuig in.
Ik zou idd ook meteen weg uit San Jose (je mist niks…) en naar bijv Monteverde en Arenal (mooie natuur en en dan bijv door naar de Nicoya peninsula om wat daagjes aan het strand te liggen (ik ben zelf helemaal fan van Samara… ![]()
Tortuguero heb ik zelf niet meer gedaan ivm de lange reistijd.
Manuel Antonio vond ik mooi (het park) maar vond Samara als strandplaatsje een stuk leuker.
Een leuk en nog zo onbekend plaatsje is Uvita, dat ligt 15 km ten zuiden van Dominical, 50 km ten zuiden van Quepos. Te bereiken met de bus Bus schedule Costa Rica of per vliegtuig ( San José- Palmar Sur) vanuit San Jose. Dagtocht maken naar Corcovado, op zee de dolfijnen zien springen, surfen, watervallen bij Nauyaca, mangroventocht bij Sierpe, of wildwatervaren. Dit alles is op relatief korte afstand.
als je er maar een week bent zou ik poas overslaan, niet héél bijzonder en het is er vaak erg mistig, toen ik er was was er helemaal niets te zien van het meer en de ‘vulkaan’ zag ik voor ongeveer 1 minuut.
in één week zou ik idd Arenal/monteverde en puerto viejo of sámara doen