Hoi!
Ik wil in september een maand naar Costa Rica. Is dit lang genoeg om het hele land te zien? Heeft iemand nog goed tips?
Groetjes,
Sara
Hoi!
Ik wil in september een maand naar Costa Rica. Is dit lang genoeg om het hele land te zien? Heeft iemand nog goed tips?
Groetjes,
Sara
Hi Sara,
ik denk dat je in een maand wel een groot deel van Costa Rica kunt zien. Wij zijn in 2003 3 weken in CR geweest en hebben vanuit San Jose ongeveer een 8 gemaakt als route, maar dan meer aan de westzijde van het land.
Het openbaar vervoer is goed en in CR is ook een systeem met kleine (taxi)busjes, die elke dag een vaste route rijden. Fantasybus heet dat en ze pikken je bij je ho(s)tel op en zetten je bij je plaats van bestemming af. Het is iets duurder dan de normale bussen, maar wel heel makkelijk en je kan nog eens wat vertellen met de chauffeur. Ook een binnenlandse vlucht kost niet teveel en is meestal terplekke een dag vantevoren te boeken.
Tips…? Tjah het gebruikelijk, zoals de 3 bekende vulkanen, Poas, Irazu en Arenal. Deze zijn alledrie mooi en zeer verschillend. Fortuna is ook een leuk plaatsje voor een paar dagen, je kan er naar de hotsprings en er is veel te wandelen. Er is ook een natuurpark met grote hangbruggen.
Quepos is misschien wel wat toeristischer als de messte andere kustplaatsen, maar zeker de moeite waard. Manuel Antonio is ondanks de vele bezoekers een prachtig park. Je hebt er niet echt een gids nodig en je kan er ook nog eens genieten van prachtige stranden.
Wij zijn ook enkele dagen in Samara geweest, maar te lang hoeft niet, want er is niet veel te doen.
De Orosi vallei is ook heel mooi met al z’n koffieplantages.
Als je over de Cerro de La Muerte rijdt kom je bij een hostel uit waar ze Quetzaltours aanbieden. Denk er wel aan dat het er 's nachts behoorlijk koud is i.v.m. de hoogte. Ik kreeg er 's morgens mijn zalf niet eens uit de tube :blink:
Monte Verde hebben we overgeslagen, omdat we ook in september waren en het er bijn de hele week al aan het regenen was toen wijn in de buurt waren.
Het is verder een super land en het is er m.i. zeer veilig voor Latijs Amerika.
Veel plezier, Robert
Hoi Robert,
Thanks voor de tips! Ben je toevallig ook in Cano Negro N.P. geweest? Ik hoorde dat het heel moeilijk te bereiken is, maar het lijkt me wel supermooi!
Regende het heel erg veel in september?
Groetjes,
Sara
Hi Sara,
nee…, Cano Negra hebben we niet bezocht i.v.m. een al redelijk druk programma. Als we nog eens naar CR gaan zal het waarschijnlijk wel gebeuren.
De regen kwam meestal pas later op de middag, dus vroeg op pad gaan. We hebben een paar keer een behoorlijke bui meegemaakt, maar ook dit is geen onprettige ervaring, het hoort er nou eenmaal bij. Het mooie van deze periode is is dat alles zo mooi groen en fris is. Dit jaar gaan we naar Panama en ook dit keer weer in September.
Veel plezier, Robert