costa rica

Hoi,

Ik ga in mei 3 weken naar Costa Rica. Heb excursies uitgezocht en een globale route gemaakt. Kan iemand mijn tips geven of ik excursies al hier moet boeken of dat dat goed te doen is in Costa Rica.
Ik hoor namelijk van de een dat je het hier moet boeken en van de ander dat het goed daar te doen is.
En wat betreft autohuur heeft iemand ervaring met daar een auto huren of toch in Nederland regelen?
Of is het openbaar vervoer ook een optie. Wil het namelijk niet te duur maken.
Ik hoor graag van jullie

Groetjes Elke:)

Hoi Elke,

Kun je misschien aangeven wat de globale route is en welke excursies je in gedachte hebt?

Ik denk dat je alles ter plekke wel kunt boeken. Voor autohuur: er is een Nederlander in San Jose die de autohuur voor je kan regelen. Peter van Dos Palmas. Als je vanuit Nl de autohuur regelt heb je in Costa Rica een bureau wat er tussen zit en als je dan iets wil wijzigen is dat lastiger.
Openbaar vervoer kan, maar dan ben je wel minder flexibel natuurlijk. Dan ligt het er een beetje wat de route is.

Hoi Anouk,
Bedankt voor je reactie. We willen de volgende excursies gaan doen.
Monteverde
La Fortuna_Arenal
Rincon de la Vieja
Samara - Mal Pais- Montezuma
Manuel Antonio national Park- Dominical-Marinepark Ballena
Tenorio Vulcano
Poas Vulcano
Golfo Dulco
national parc Corcovado
Cuanacaste-Catalina Island
Ik hoop dat je tips hebt voor de beste route en excursie

Gr. Elke

In mei kun je de excursies rustig ter plaatse regelen.
In het hoogseizoen (december tot en met april en juli/augustus) is het beter dit te voren te regelen.

Route:
San José, Monteverde, La Fortuna, Tenorio, Tamarindo(Catalina Islands) Samara, Manuel Antonio overslaan (erg druk),
Dominical of Uvita, Corcovado, San gerdo del Dota, San José.
De Poas is nog gesloten.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Voor de verbindingen met het openbaar zou je deze website als indicatie kunnen gebruiken: Bus schedule Costa Rica, maar check het ook altijd even bij je accommodatie.

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

Van te voren excursies bespreken is de hoofdprijs betalen. Doe het ter plaatse en vergelijk de prijzen.

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

Hier staan nog wat tips beschreven mbt het openbaar vervoer door iemand die recentelijk in Costa Rica is geweest, zowel algemeen als ook meer gericht op Puerto Viejo.