Beste lezers,
Ik ben benieuwd naar jullie mening over de volgende route, en of dit haalbaar is met openbaar vervoer, of dat een huurauto wenselijk is.
Dag 1 San Jose
Dag 2 Manuel Antonio (tipi Jungla)
Dag 3 Manuel Antionio - Monteverde (hotel el Sueno)
Dag 4 Monteverde
Dag 5 Monteverde - Arenal (hotel arenalgreen)
Dag 6 Arenal - Sarapiqui
Dag 7 Sarapiqui - Tortuguero
Dag 8 Tortuguero - Puerto Viejo
Dag 9 Puerto Viejo
Dag 10 Puerto Viejo - Bocas del Toro
Dag 11 Bocas del Toro
Dag 12 Bocas del Toro
Dag 13 Bocas del Toro
Dag 14 Bocas del Toro - Puerto Viejo
Dag 15 Puerto Viejo
Dag 16 Puerto Viejo - San Jose
Dag 17 San Jose - Terugvlucht
Is dit te doen met openbaar vervoer, of zeggen jullie: pak van dag x tot x een huurauto. Wat dan wel belangrijk is, is dat de auto op de ene plek opgehaald mag worden, en op een andere plek teruggebracht kan worden.
Alvast bedankt voor de reacties!
Groet Youri
Zowel met de bus als met de auto zijn het alleen maar reisdagen.
Geen enkele dag besteed je in dit programma aan het genieten van de prachtige natuur die Costa Rica te bieden heeft.
Je ziet met deze reis in Costa Rica alleen maar de natuur uit het busraampje of de autoruit.
Beter is om met de bus minimaal 3 nachten ergens te verblijven en met de auto minimaal 2 nachten. Zoals in je prohgramma in Monteverde en Puerto Viejo.
Dus kies 3 of 4 bestemmingen dan geniet je meer van Costa Rica.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Johan, dankjewel voor je reactie!
Ik zit er aan te denken om Manuel Antonio te laten vervallen en de rest wat ruimer te plannen. Denk je dat het dan beter haalbaar is en dat we meer kunnen genieten van C.R. en Panama? En raad je op een bepaald stuk een huurauto aan, en zo ja, kun je die dan ergens ophalen en op een ander punt inleveren? thnx!
Je kunt als je Manuel Antonio overslaat 2 nachten in Monteverde, La Fortuna en Sarapiqui doorbrengen. Je zou dan niet in San José moeten beginnen, maar in Alajuela. Hier is ook de internationale luchthaven. Hier zou je een auto kunnen huren en deze zou je dan in Guapiles af kunnen leveren. Vanaf Guapiles kun je je dan aansluiten bij een groep die naar Tortuguero gaat of met de bus via Carriari naar Pavones gaan.
Je kunt ook kiezen voor het openbare vervoer of voor shuttlebusjes.
Indien je kiest voor busverbindingen kun je ook van Monteverde naar La Fortuna met een bus-boot-bus verbinding over het meer van Arenal.
Indien je van paardrijden houdt kun je het stuk van Monteverde tot aan de boot ook nog te paard doen.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
1 like
johan,
onze reis komt steeds dichterbij maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat het slimste is qua vervoer. Ik wil onze reis er ongeveer zo uit laten zien.
dag 1 Alejuela
dag 2 monteverde
dag 3 monteverde en dan paard boot paard?
dag 4 la fortuna
dag 5 la fortuna
dag 6 sarapiqui
dag 7 sarapiqui
dag 8 tortuguero
dag 9 tortuguero
dag 10 puerto viejo
dag 11 puerto viejo
dag 12 bocas del torro
dag 13 bocas del torro
dag 14 bocas del torro
dag 15 bocas del torro
dag 16 puerto viejo
dag 17 puerto viejo
dag 18 san jose
dag 19 terug reis
Op welke stukken raad jij een auto aan, en welke stukken zouden we met openbaar vervoer kunnen doen? Ik hoop dat je ons een beetje op weg kunt helpen. Groet Youri
Beste Youri,
Je kunt tot aan Tortuguero (Guapiles) een auto huren.
Je hebt dan echter niet de overtocht over het Arenal meer
met paard (bus) boot bus.
Je kunt ook de hele route met de bus doen.
Sommige stukken zou je een shuttlebus hotel- hotel kunnen nemen.
Bijvoorbeeld de eerste dag tot in Monteverde
En van Puerto Viejo terug naar San José
Johan
www.costaricaopmaat.nl