heel graag Tips bij het plannen van een mooie route

24 juni ga ik voor 3,5 week naar Costa Rica

Ik Twijfel of ik in mijn eentje een auto zal huren (lijkt me niet zo gezellig ) of met het openbaar vervoer zal reizen.

mijn route tot nu toe, tips (ook over het vervoer) zijn meer dan Welkom

1 aankomst San Jose
2 san Jose
3 san Jose - Cahuita
4 cahuita
5 Puerto veijo de talamanca
6 ‘’
7 Puerto veijo de talamanca - tortuguero
8 ‘’
9 ‘’
10 tortuguero - la fortuna / arenal
11 ‘’
13 la Fortuna / arenal - monteverde
14 ‘’
15 monteverde - uvita /ojochal
16 ‘’
17 Corcovado
18 ‘’
19 ‘’
20 ‘’
21…
22…
23…- san jose
24 san jose Amsterdam

In plaats van een auto te huren kun je op diverse stukken ook een transferbus nemen.
Bijvoorbeeld van San José naar Cahuita. En van Monteverde naar Uvita.
Ook kun je een bus- boot - bus transfer nemen van La Fortuna naar Monteverde, over het meer van Arenal.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Met de bus reizen kun je plannen middels thebusschedule.com.
Met de bus reizen kost je wel veel (vakantie-)tijd, hobbelend in een bus. Je bent gebonden aan vaste reistijden.
Wel lekker goedkoop, zolang je geen gebruik maakt van dure taxi’s en mini-busjes.
Met een huurautootje heb je de tijd aan jezelf, kom je overal en dat op het tijdstip wanneer jij wilt. Leve de vrijheid.
De route die je hebt gekozen is een klassieker: Caribean, noordelijk Costa Rica en dan afzakken naar de South Pacific.
Cahuita en Puerto Viejo liggen vlak bij elkaar. Dus kies uit een van de twee, tenzij je het leuk vind om even te switchen.
Tortuguero is behoorlijk toeristisch, maar best een mooi gebied!
Huur je toch een auto, ga dan eerst naar Tortuguero met de bus en boot. Pas als je uit Tortuguero terug komt laat je de huurauto afleveren. LINK
Daarna ga je naar Cahuita/Puerto Viejo
Arenal, La Fortuna is ook een highlight, dus een plek waar je struikelt over de toeristen. Waarom kies je niet voor Rincon de la Vieja? Lang niet zo druk en veel spectaculairder met kokende modderpoelen en brandende bosjes, zwavelmeertjes.
Komende vanuit Rincon de la Vieja een zijpas maken naar Zuid Nicoya schiereiland, bijvoorbeeld Montezuma een hippie dorpje. Op de terugweg van Paquera met de pont naar Puntarenas.
In plaats van Monteverde zou je, terugkomend uit de Zuid Pacific kunnen kiezen voor San Gerardo de Dota, in de nevelwouden, waar je weinig toeristen tegenkomt maar wel de quetzal. En/of bezoek Chirripo. LINK
Corcovado is erg groot en niet erg toegankelijk, althans er lopen geen wegen doorheen. Je kunt Corcovado op allerlei manieren bezoeken. LINK.

Veel plezier alvast met de voorbereidingen

Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com

Bedankt voor de tips, ik ga me erin verdiepen:)

Ga eerst naar Tortuguero, daarna kun je de auto oppikken in Guapiles en dan eventueel naar het zuiden, Cahuita en puerto viejo de talamanca liggen vrij dicht bij elkaar. Ik zou daar voor 1 locatie kiezen of in puerto viejo of daar zuidelijker van. Cahuita vinden wij persoonlijk niet zo mooi. om te bezoeken kun je net boven Cahuita het luiaard opvangcentrum bezoeken, het nationaal park Cahuita, ten zuiden van p.v. heb je ook nog een opvangcentrum en het park manzanillio. Vanaf daar naar la Fortuna is een behoorlijke ruk. Sarapiqui wordt vaak overgeslagen maar is een prachtig gebied met binnen een straal van 25 km. 3 prachtige natuurparken en veel andere activiteiten, een waar vogelparadijs. Met een auto kun je gaan en staan waar je wilt met het o.v. ben je veel reistijd kwijt maar de bussen rijden wel mooi op schema. Interbus is een kleine minibus die rijden van a naar b en mits het hotel daar bij aangesloten is stoppen ze er voor de deur.
Prettige reis.