Route Costa Rica eind Okt/ nov

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn ons aan het verdiepen voor een reis naar Costa Rica!
We zijn fanatiek en houden van mooie wandelingen, excursies doen en helemaal van de natuur. Afgelopen 2 jaar zijn we samen in Zuid Afrika geweest en hebben ook 3 maanden door Australie & Nieuw Zeeland gereisd. Dit was natuurlijk geweldig! Nu staat Costa-Rica op de planning. Dit wordt onze eerste keer naar Zuid-Amerika.

We zijn niet van de reisburo’s dus gaan alles zelf plannen. We willen vrij zijn zodat we ter plekke kijken hoelang we ergens blijven etc.

Onze planning staat om een ticket te boeken van 24 oktober tm 16 november. We hebben dan ruim de tijd om dit geweldig land te bezichtigen.

Het idee is om vanuit San Jose met openbaar vervoer naar Tortuguero te gaan.
Daar 2 a 3 nachten door te brengen en dan een auto te huren.
Wat zijn jullie tips hiervoor? Dit stukje zullen we allemaal vast moeten zetten ivm autohuur.

Zoals ik lees kan je een auto laten afleveren in Guapiles. Hoe gaat dat in zijn werk? En wat is de makkelijkste manier om in Guapiles te komen?

Ons reisschema ziet er ongeveer nu zo uit:

Di 24 okt. Amsterdam - San Jose.

Wo 25 okt. San Jose - Tortuguero. Per bus/boot.

Do 26 okt. Tortuguero

Vr 27 okt. Tortuguero

Za 28 okt. Tortuguero

Zo 29 okt. Auto afhalen Guapiles. Rijden naar Puerto Viejo.

Ma 30 okt. Puerto Viejo

Di 31 okt. Puerto Viejo - Sarapiqui

Wo 1 nov. Sarapiqui

Do 2 nov. Sarapiqui - Arenal

Vr 3 nov. Arenal

Za 4 nov. Arenal

Zo 5 nov. Arenal - Monteverde

Ma 6 nov. Monteverde

Di 7 nov. Monteverde - Uvita/Ojochal

Wo 8 nov. Uvita/Ojochal

Do 9 nov. Uvita/ Ojochal

Vr 10 nov. Corcovado

Za 11 nov. Corcovado

Zo 12 nov. Corcovado

Ma 13 nov. Corcovado - Punta Leona.

Di 14 nov. Punta Leona.

Wo 15 nov. Punta Leona/San Jose

Wo 16 nov. San Jose. Terugvlucht naar huis ( 22.45 uur late vlucht )

Dit schema is ruim aangenomen. Misschien zijn we Corcovado wel al na 1 of 2 dagen klaar mee, dan rijden we gewoon verder.

Nog enkele vraagjes:

  1. is er iets te zien of te doen in San Jose?
  2. welke plaatsen raden jullie nog aan om naartoe te gaan? Bijvoorbeeld Samara kom ik tegen als mooi strand. Is het de moeite daarvoor om te rijden? Te combineren met nog iets in die richting?
  3. tips voor vulkaan gebieden? Of is bij Arenal al genoeg te zien?
  4. Is een 4x4 nodig rond deze reisperiode ?
  5. Waar raden jullie autohuur aan?
  6. eventueel tips om een tour te boeken naar Tortuguero? Die ons ophaalt in San Jose en uiteindelijk in Guapiles afzet zodat we met een huurauto verder kunnen reizen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Je kunt de autohuur regelen bij de Nederlandse Peter van Dos Palmas. Ze hebben ook een airport pickup service voor als je in een van de twee hotels overnacht. Over het algemeen is een 4x4 auto wel aan te raden.
Cabinas Manolos in Drake Bay is aan te raden.