Hallo iedereen!
Op dit moment aan het kijken voor een rondreis door Costa Rica. Na Canada en Japan, willen wij dit jaar (2017) eind juni tot midden juli graag naar Costa Rica! Graag zou ik jullie willen vragen om mee te denken met ons reisschema. Dat ziet er voorlopig als volgt uit:
Vertrek amsterdam - san jose
Dag 1 san jose (overnachting bij luchthaven)
Dag 2 San Jose - Puerto Viejo de Talamanca
Dag 3 Puerto Viejo de Talamanca
Dag 4 Puerto Viejo de Talamanca
Dag 5 Puerto Viejo de Talamanca - Trimbina
Dag 6 Trimbina
Dag 7 Trimbina - La Fortuna
Dag 8 La Fortuna
Dag 9 La Fortuna - Parque Nacional Rincón de la Vieja
Dag 10 Parque Nacional Rincón de la Vieja
Dag 11 Parque Nacional Rincón de la Vieja - Monteverde
Dag 12 Monteverde
Dag 13 Monteverde - Montezuma
Dag 14 Montezuma
Dag 15 Montezuma
Dag 16 Montezuma - Tarcoles (ivm lange doorreis naar Uvita)
Dag 17 Tarcoles - Uvita
Dag 18 Uvita
Dag 19 Uvita
Dag 20 Uvita - San Jose
Dag 21 san jose - Amsterdam
Dag 22 Aankomst Amsterdam
Wij willen de reis gaan doen met huurauto. Wij dachten aan Sunnycars. Daar al eens eerder binnen Europa geboekt en dat was prima. Wij zoeken een combinatie van zon, zee, strand, snorkelen en natuur, wandelingen en avontuur. Costa Rica leek ons daar een geschikt land voor. Het enige waar ik me nog zorgen over maar is het regenseizoen, maar na wat lezen op forums lijkt dat redelijk mee te vallen. Ik vraag me wel af of je daadwerkelijk zon hebt of dat het alleen broeierig warm is (zoals Japan in de zomer).
Zie jullie reacties graag tegemoet! Tips over het algemeen zijn sowieso welkom :). :dag::dag:
Prima rondreis.
Ga een avondje er voor zitten, en lees wat anderen al voor berichten achterlieten op Reisroutes: http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=636
Daar vind je namelijk een enorme berg aan informatie.
Het klimaat: ook daar is al veel over geschreven, bijvoorbeeld hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=205860
en hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=62901
Alle internetsites in NL of Europa die auto’s verhuren doen dat via de grote autoverhuurmaatschappijen.
Die auto verhuurmaatschappijen verkopen de auto’s aan die websites als ze zelf niet genoeg kunnen verkopen.
Je bent dus eigenlijk een soort van tweede keus klant. Daar is de service dan ook nog wel een naar. Je moet algauw voor elk extra dingetje extra betalen.
En het is maar afwachten van welke autoverhuurbedrijf je de auto krijgt.
Thrifty heeft bijvoorbeeld door heel CR kantoren, dus als je een probleem hebt zijn ze, relatief gezien, altijd dicht bij. Wel zo handig als de sleutel is afgebroken bijvoorbeeld.
Maar als je wilt dat ze je een nieuwe sleutel komen brengen moet je daar wel voor betaald hebben, dat is weer een aparte verzekering. Ze komen wel met een andere sleutel, maar als je daarvoor niet verzekerend bent betaal je daar wel voor de extra service.
Als de motor kapot gaat dan komt Thrifty een andere auto brengen, maar diverse andere maatschappijen komen niet en je wordt verzocht de auto naar de garage te brengen waar je dan moet wachten totdat de auto weer is gemaakt.
Kortom, vaak gaat het goed, geen enkele probleem, maar ik heb al een diverse vervelende dingen gezien bij gasten van ons hotel die problemen hadden met de auto, gehuurd via zo’n website. En als er een probleem is word je ook nog eens verwezen naar het bedrijf in Europa waar je feitelijk de auto hebt gehuurd.
Je kunt ook een auto huren via Holland Hotels Costa Rica, en die zorgen er dan voor dat je een fatsoenlijke betrouwbare auto krijgt en als er een probleem is dan wordt dat snel geregeld, zonder een hoop gedoe.Dan huur je dus niet via zo’n Europese website maar hier ter plaatse in Costa Rica. Betalen doe je pas als je de auto inlevert. Misschien op het eerste oog niet de goedkoopste, maar vaak wel met een betere service voor een onbezorgde vakantie.
Elke auto heeft een basis verzekering.
Lees over verzekeringen het allemaal maar eens goed na bij Sunnycars en bij de Holland Hotels
Ook andere reisorganisaties in Costa Rica met een Nederlands tintje, kunnen je helpen met de huur van een auto hier ter plaatse. Bijvoorbeeld Op Maat. Stuur maar eens een berichtje!
Succes!!
Otto
Hotel El Mono Feliz
Ojochal