3 weken rondreis juli/augustus

Beste allemaal,

Mijn vriend en ik gaan 20 juli van start met onze rondreis door Costa Rica. We hebben een route uitgestippeld alleen weten we niet of dit te doen is in de periode van 3 weken en of we nu de places to be hebben.

Onze reisplanning:
20 juli San Jose (alleen om te slapen)
21 - 24 juli Tortuguero
24 juli -25 juli Helicon Island (kennis uit Groesbeek)
25 juli - 27 juli Monteverde (Canopy tour)
27 juli Arenal
28 juli Cano Negro
29 juli reisdag richting Jaco/Manuel Antonio
30 juli Manuel Antonio
31 juli - 3 augustus Concovado en dan vanuit Sirena
4 augustus reisdag richting Puerto Viejo de Talamanca
5 augustus Puerto Viejo de Talamanca
6 - 7 augustus Cahuita
7 - 9 augustus uitloop andere dagen???
9 augustus San Jose (alleen om te slapen)
10 augustus vertrek

We zijn allebei natuurliefhebbers en genieten hier dan ook van, ook willen we een beetje van de sfeer van de lokale bevolking en de stranden proeven.
Kunnen we dit alles goed afreizen met openbaar vervoer of is het beter een auto te huren? Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Jorieke

Haii,

Ik zou zekerweten aanraden een auto te huren. Openbaar vervoer is niet te doen in Costa Rica, voornamelijk omdat de tijden nooit kloppen en er ook vaak bussen niet komen opdagen. Hou er rekening mee dat er een lange reistijd is om naar Monteverde te gaan, dit komt omdat er alleen een onverharde weg naartoe leid.

Gr Lisa

Wij hebben wel alles met het openbaar vervoer gedaan. Dit ging erg goed. Soms rijden de bussen inderdaad niet op tijd en de ritten zijn soms wat lang maar het is goedkoop, je ziet veel van de omgeving en je maakt de bevolking meer mee! Wij vonden het erg goed te doen. Met de auto ben je natuurlijk minder gebonden en het is wat luxer. Groetjes Yvonne