Advies reisroute Costa Rica juli/aug. 2018

Goedendag,
Wij (twee volwassenen en twee jongens van 9 en 12 jaar) gaan eind juli 2018 Costa Rica bezoeken.
We verblijven 3 weken en hebben al heel veel gelezen en opgezocht en zijn al een heel eind met het samenstellen van onze route.
Toch zijn we er niet helemaal zeker van en zijn bang dat we er teveel in opgenomen hebben. Aan de andere kant zijn we echte doeners en een middagje strand is leuk, maar verder houden we van erop uit gaan en ontdekken.
Dus aan de kenners willen we graag onze route voorleggen en we hopen dat jullie ons hierop feedback willen geven:)

Dag 1 Aankomst en 1 overnachting San Jose
Dag 2 en 3 Tortuguero (2 overnachtingen)
Dag 4 huurauto ophalen en vertrek naar Puerto Viejo de Talamanca
Dag 5, 6 in Puerto Viejo de Talamanca/Cahuita (in totaal 3 overnachtingen) bezoek luiaardcentrum en NP Cahuita, als het kan nog ergens snorkelen
Dag 7 Vertrek naar Puerto Viejo de Sarapiqui (1 overnachting) wandelen in de middag
Dag 8 Puerto Viejo de Sarapiqui (raften in de ochtend) en vertrek naar La Fortuna in de middag (1 overnachting)
Dag 9 in de middag vertrek naar Monteverde (2 overnachtingen)
Dag 10 Monteverde
Dag 11 Vertrek richting Dominical verblijf Calathea Lodge (3 overnachtingen)
Dag 12 en 13 Bezoek Manuel Antonio en Marina Bellena
Dag 14 vertrek richting Corcovado (nog niet duidelijk waar precies overnachten)
Dag 15 Dagtocht Corcovado (boot vanuit Uvita naar Corcovado of vanuit Sierpe?)
Dag 16 vertrek naar Gerardo del Dota

We willen nog ergens snorkelen als het kan. Maar waar?
We hebben nog wat speling want zijn er 20 dagen. Maar ik denk dat we te krap gepland hebben, dus misschien beter ergens nog wat meer tijd tussen laten?

Ben zeer benieuwd naar jullie ideeën over onze reisplannen! Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Wij zijn nog benieuwd naar jullie reacties. En jullie zouden ons er enorm mee helpen😃

3 dagen omgeving van cahuita kun je snorkelen. Alleen met tours/gids in national park van Cahuita. De lokale gidsen weten dan ook waar wat te zien is.

De reis is goed te doen.
1 overnachting ergens is weinig. Maar het kan.
In Drake (Corcovado) zijn 3 nachten aan te bevelen.
Je gaat dan 1 dag naar het park voor een junglewandeling en je gaat 1 dag snorkelen bij het
eiland Caño.
Je gaat met de boot vanaf Sierpe. Hier kun je de auto bewaakt stallen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hallo Mirjac,

Wij vertrekken ook in Juli voor 3 weken naar Costa rica met onze 2 Kinderen van 11 en 13 Jaar.
ben ook nog steeds een goede reisroute uit aan het zoeken. vind het ook vrij lastig ivm een goede route uit te stippelen.
ik wilde meteen in san Jose de huurauto nemen op het vliegveld mag ik vragen waarom je daar mee wacht en hoe kom je dan in Tortuguero? met vriendelijke groet

Het scheelt een aantal dagen autohuur en verzekering.
En je neemt een georganiseerde trip naar Tortuguero.
Op de dag dat je terug gaat wordt de huurauto afgeleverd op het lunchadres van de
lodge waarmee je naar Tortuguero gaat.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hallo Johan,
Dank je wel voor je reactie, heb nog wat nagekeken en lees nu op verschilende sites dat Tortuguera enorm touristisch is geworden en twijfel eraan om het helemaal over te slaan. heb op google maps een route uitgestippeld met wat ik denk dat we willen ziehen alleen zijn de afstanden te ver lijkt me nu…
San Jose, Monteverde, Tamarindo, Samara, Manuel Antonio, Punta Uvita, Manzanillo, Puerto Viejo de Talamanca, San Jose. en als klapper had ik gedacht ook nog naar Osa Corcovado national park het schiereilend te Gaan en drake bay en Cano negro… zal wel onmogelijk zijn in 3 weken lijkt me?

De reis met Corcovado erbij is mogelijk.
Alleen de reistijd van de Pacific naar de Cariben is heel erg lang.
Je moet daar een tussenstop maken.
Dit kan in San Gerardo del Dota of in de Orosivallei.
De andere reistijden zijn te doen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Hallo Luna en Mirjac,

Ook wij gaan begin juli 2018 naar Costa Rica met pubers van 15 en 17 jaar. We zijn gewend om in Azië met openbaar vervoer te reizen en willen ook op die manier naar Tortuguero. Daarna willen we een auto huren. Maar mijn vraag is wat een goede/betrouwbare maatschappij is en waar deze af te halen. Het handigst lijkt mij in Guapiles. Heeft iemand hier ervaring mee? We willen de auto later in San Jose weer inleveren.

Alvast bedankt.

De verhuurservice van hotel Dos Palmas (San José) is aan te raden.

Je mailbox zit vol.

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

Ook wij gaan in augustus met onze drie kinderen naar Costa rica.
voor ons de route:

san jose 2N
tortuguero 2N (openbaar vervoer, nog tips?)
Porto vieja/ Cahuita np 3N
Sarapiqui 1 of 2 N
la Fortuna of Tenorio 2N
Rincon de Viejo 2N
Monteverde 2N
celto lodge 2N (bij tarcoles)
In de buurt van Ojochal 3N (hier de twijfel, zoveel te zien en te doen. walvisexcursie natuurlijk, evt snorkelen, Corcovado? Sierpe?

Eventueel willen we Rincon de vieja overslaan om in het zuiden meer te kunnen zien. Wat zouden jullie doen?

Er zijn in het park Ballena bij Uvita walvissen in deze tijd van het jaar.
Rincon is ook heel schitterend. Ik zou het niet overslaan.
Neem een dag minder bij Tarcoles.

Johan
www.costaricaopmaat.nl