hulp bij route gevraagd!

Hallo,

Komende zomer willen wij met onze 2 kinderen van dan 12 en 8 jaar oud ca 2 a 3 weken naar Costa Rica.

Ik heb me inmiddels ingelezen maar kan nog wel wat tips met route gebruiken…

Voor nu had ik dit bedacht:

1. Ams/ San Jose

2. San Jose

3. San Jose - Tortuguero

4. Tortuguero

5. Tortuguero - Sarapiquie

6. Sarapiquie

7. Sarapiquie - Arenal

8. Arenal

9. Arenal - Rincon de la Viejo

10. Rincon de la Viejo

11. Rincon de la Viejo - Monte Verde

12. Monte Verde

13. Monte Verde - Manuel Antonio

14. Manuel Antonio

Eigenlijk wil ik Carara NP en Braulio Carrillo NP en Cahuito NP er ook nog inpassen, maar hoe en wanneer?

Hebben jullie tips, suggesties, en aanmerkingen???

Hoi Eveline,

Hoe reizen jullie, met een huurauto? Als ik je route zo zie dan kun je na Tortuguero een auto ophalen in Guapiles en dan eerst Cahuita bezoeken. Wij vonden dit een erg mooi park!

Van Cahuita rijd je via Sarapiqui naar Arenal, daarna Rincon en Monteverde. Vandaaruit via NP Carara (1 nacht is voldoende voor boottocht bij zonsondergang en wandeling volgende ochtend) en Manuel Antonio. Of ontdek een mooier stuk Costa Rica en rijd door naar het zuiden. Mooiere, meer ongerepte stranden, leuke dorpjes en minder toeristen. Bijvoorbeeld overnachten bij de Rio Tico lodge, erg leuk zeker ook voor de kids!

Braullio kun je bezoeken vanuit Sarapiqui of onderweg van Cahuita naar Sarapiqui. De snelweg rijd je al van SJ naar Tortuguero, maar een wandeling is ook erg de moeite waard!

Groetjes,
Jose

Als je 3 weken hebt is het mooi om verder naar het zuiden te gaan. Een bezoek aan Corcovado
en het park Ballena. In augustus en september zijn er walvissen te zien in het park Ballena.
Verblijf wel de laatste nacht vlakbij de luchthaven.

Johan
www.costaricaopmaat.nl