Vragen rondreis costa rica

Hallo,

Ik ga in oktober met wat vrienden met een huurwagen rondtrekken door costa rica.

Hieronder vind je ons voorlopig reisschema. Hebben jullie suggesties of opmerkingen hierover?

Zou het verder ook mogelijk zijn om de verschillende rij-tijden te geven van de autoritten?

Alvast heel hard bedankt voor al de info!!

dag1: vlucht naar san jose
dag2: san jose bezoeken
dag3: auto ophalen en naar la fortuna rijden
dag4: arenal
dag5: naar santa elena rijden
dag6: monteverde
dag7: naar rincon rijden
dag8: rincon
dag9: santa rosa of tamarindo
dag10: naar manuel antonio rijden (anuit tamarindo dan waarschijnlijk)
dag11: manuel antonio
dag12: rijden naar turrialba
dag13: raften
dag14: irazu vulkaan/cartago en rijden naar puerto viejo
dag15: puerto viejo
dag16: rijden naar san jose en auto binnendoen
dag17: terugvlucht naar Brussel

Hoi heideroos,

Leuk zeg, alleen vind ik dat je best veel op je reisschema hebt staan voor een krappe 2.5 week!

Rijden gaat niet zo soepel als in Europa maar dat zul je wel begrijpen, dus dat kost ook veel tijd. Het lijkt me vrij zonde als je vooral in de auto zit. Dus misschien kun je een kleinere selectie maken. Je hebt nu een aantal verschillende stranden in je programma zitten. Je zou kunnen zeggen alleen 1 van de Pacific Coast stranden? Ikzelf vond San Jose geen bezoek waard, maar dat is persoonlijk…ik hou van de koloniale charme in Latijns Amerika en dat was er niet echt te vinden.

Volgens mij is oktober wel een erg regenachtige maand wat ook het rijden wat moeilijker kan maken…ik weet dat er in voorgaande jaren in deze maand overstromingen waren. Keep it in mind :slight_smile:

Regen of geen regen ik ben gek op Costa Rica, veel plezier!
Groetjes, Floor

Ik zou Tamarindo en Manuel Antonio overslaan, dat zijn allebei grote toeristische plaatsen, niet helemaal het echte Costa Rica meer.
Misschien kun je beter alleen de eerste nacht + auto boeken en dan ter plaatse gaan bekijken waar je heen gaat. Dit in verband met het feit dat je in de regenmaand oktober hier in Costa Rica bent. Soms is het mooi weer aan de Caribische kant, soms kun je beter aan de Pacific kant zijn, in het noorden of aan de zuidwest kust. In okober is overal plek in hotels, omdat het super laagseizoen is.
Succes met alle voorbereidingen
Otto

www.elmonofeliz.com

Hoi,

Ik heb in januari een groepsreis gemaakt door Costa Rica, is dus anders dan wat jij gaat doen maar toch een paar opmerkingen. Wat San José betreft, die hele dag daar zou ik ook overslaan, het is echt geen mooie of interessante stad en met een halve dag ben je wel uitgekeken hoor! Gewoon lekker op weg gaan naar La Fortuna zou ik zeggen.
Wat Manuel Antonio betreft: ook mijn ervaring is dat het daar erg toeristisch is en eigenlijk niet meer de relaxte sfeer heeft van de rest van Costa Rica. Wij zijn daar 2,5 dag geweest en dat was de enige plek waarbij ik het niet erg vond om weer verder te trekken.
Wij zijn zelf ook nog een paar dagen aan de andere kant bij Cahuita geweest: véél leuker en relaxter!
In elk geval, veel plezier en een hele goede reis!

Ik ben het niet eens met monofeliz en anneke.
Het klopt dat Manuel Antonio erg toeristisch is, maar het is een heel mooi park waar je ook echt zeker van kunt zijn dat je veel dieren zult zien. De stranden zijn prachtig: jungle wordt strand.
Verder is er in die buurt weinig te doen inderdaad. Dus 2 nachtjes waarvan je één dag het park ingaat, is voldoende.

Hallo ,

Van La Fortuna naar Monteverde is het 3.10 uur/115 km
Monteverde naar Ricon 4 uur.

Succes!

Ik vond het nationale park Manuel Antonio zeker de moeite waard. Het is een schitterend park, maar houd er wel rekening mee dat het op maandag gesloten is. San Jose vind ik ook niet zoveel aan, eigenlijk zonde van de tijd om daar een dag door te brengen.
Lijkt me inderdaad verstandig om alles niet al van tevoren vast te zetten / boeken. Met een reisgids en informatie van andere reizigers kom je misschien wel op veel leukere plaatsen en je kunt dan ook makkelijker ergens iets langer of juist korter blijven.

Tip voor alle mensen die zelf gaan rondreizen in CR:
regel een tripje naar Rara Avis (noord oost van San Jose ongeveer)!!
Heb door heel CR gereisd, maar dat was echt geweldig, als je van back to basic houdt! Met een tractor (nodig om door modder en over metershoge stenen te rijden) in the middle of nowhere. Twee minuten lopen van een waterval, leuk personeel met veel kennis van het regenwoud, lekker eten en zelf de keuze om korte of lange wandelingen door het regenwoud te maken. Totaal niet toeristisch en de beste ervaring van de hele trip!
Puerto Viejo is errug relaxed (Bob Marleys overal), Tortuegero een must voor de schildpadden (ik was er in september en heb alles gezien, van eieren leggen, tot de zee in en uit en ze zijn daar natuurbewust, dus geen zaklampen en foto’s want dat verstoort het ritme van deze bijzondere dieren), Arenal op heldere nacht dan zie je de lava, Manuel Antonio bijzonder mooie stranden en slaap dan in Quepos om te gaan stappen (wel lelijk dorp), tokkelen in Monteverde over de cloud forest en dus DOOR de mist…
Tja dat waren de hoogtepunten in dat gebied. Ik ben ook nog in de zuidelijke punt geweest, Carate (wel lastig om er te komen), maar dat halen jullie niet qua tijd…Voor anderen: doen! Verlaten stranden, regenwoud, niet toeristisch en heel veel rode makaws (papegaaien).
PURA VIDA
Eva

Hallo

Wij zijn 2 jaar geleden ook na Costa Rica geweest en Rara Avis hebben we ook gedaan idd prachtig om te doen die 4u met de tractor rit moet je echt is mee gemaakt hebben .
Leuk om te slapen en heel vriendelijke mensen en lekker eten .
Binnen 4dagjes vertreken wij weer voor een maand na Costa Rica en Panama ,
We hebben ons hartje daar verloren :zon02:
Groetjes sandra