Advies/tips gevraagd op ons reisschema

12 februari vliegen wij naar Costa Rica>>>.
Dit keer gaan we voor het eerst echt zelf rondreizen. Best spannend, maar het geeft een enorm gevoel van vrijheid.

De vlucht is geboekt, alsmede een 4x4 huurauto en accommodaties eerste paar dagen. De rest wil ik allemaal niet boeken/plannen. We hebben een schema opgesteld, maar willen vrij zijn om die aan te passen als wij dat wensen.

Graag ontvang ik tips op ons reisschema; ik heb de geschatte reistijden erbij gezet alsmede eventuele activiteiten. Iedere tip is welkom; er rekening mee houdende dat wij een jong gezin zijn met een zoontje van 8. Zoonlief is gelukkig net zo reislustig als ons en vindt (lange) autoritten niet vervelend. Echter hebben we naar aanleiding van onze vorige vakantie in Thailand gemerkt dat we niet twee hele dagen achter elkaar in de auto willen zitten. Verder houden we erg van natuur en avontuur; volgens mij zitten we in Costa Rica dan helemaal goed :). Soms willen we op een mooie rustige locatie verblijven, maar af en toe leven in de brouwerij waarderen wij ook.

Vrijdagavond aankomst San José, verblijf bij Apartotel La Sabana
Zaterdag 12:00 levering huurauto, San José verkennen en in de middag vertrekken naar La Fortuna (2,5 uur rijden?), verblijf Arenal Paraiso resort
Zondag La Fortuna; activiteiten: ecoglide park, Don Tobias horseback tour, hotsprings ook gratis vraag locals, uitzichtpunt vulkaan met auto bereikbaar
Maandag La Fortuna
Dinsdag La Fortuna > Monteverde (4 uur rijden?)
Woensdag Monteverde
Donderdag Monteverde > Samara of ander strand wat ook leuk is voor kinderen (2,5 uur rijden?)
Vrijdag Samara, schildpadden?
Zaterdag Samara
Zondag Samara > Montezuma (2 uur rijden?)
Maandag Montezuma > Puntarena > Jaco>Manuel Antonio (3,5 uur, incl. bootovertocht met auto?) Reserveren voor auto?
Dinsdag Manuel Antonio (verblijf Tipi Jungla een aanrader?)
Woensdag Manuel Antonio
Donderdag Manuel Antonio > Uvita of Coronado (1,5 uur rijden?)
Vrijdag Uvita of Coronado > we willen heel graag walvissen spotten wat is de beste plek?
Zaterdag In middag/avond richting San José (3 uur rijden?)
Zondag Terugvlucht naar huis 

Hallo Michelle,
Ik heb het idee dat de tocht van Samara naar Montezuma langer duurt, namelijk ruim 3 uur en die van Montezuma naar Manuel Antonio (inclusief boot) ruim 5 uur. Bovendien moet je minimaal een uur van tevoren bij de ferry aanwezig zijn, dus dan ben je al gauw 6 uur aan het reizen. Volgens mij hoef je de boot niet te reserveren.
Veel plezier!
Claudia

Je kunt de ferry naar of vanaf Puntarenas niet van te voren reserveren.
Je gaat in de rij staan en ontvangt een papiertje waarop staat wat voor soort wagen je hebt.
Je gaat dan naar het kantoortje en betaalt voor de auto met chauffeur en appart voor
de overige medereizigers. Alleen de chauffeur mag in de auto de pont op.
De rest moet te voet.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

informatie over de pont vind je hier

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties!