Solotrip Costa Rica sept 2017

Hi iedereen,

In de maand september vertrek ik voor 3 weekjes richting Costa Rica. De volgende plaatsen staan op mijn planning : San José, Tortuguero, Puerto Viejo, La Fortuna, Samara, Monteverde, Dominical, Manuel Antonio.

Iemand aanraders, toffe eetgelegenheden, uitstappen, advies,… voor een soloreiziger in CR :)?

Groetjes,
Daphne

Je reist denk ik met het openbaar vervoer?
Horario de Buses de Costa Rica Hier kun je bustijden en -routes checken. https://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=121980 Hier staat nog wat aanvullende handige info.

Tijdens mijn eerste bezoek verbleef ik in Quepos in het hostel Wide Mouth Frog, dichtbij het busstation. Om het kwartier rijden er bussen naar het park Manuel Antonio. Er is een zwembad en je kunt er zelf koken.
San José/Alajuela is enkel om te overnachten na aankomst?

Het nachtleven in bars of disco’s stelt weinig voor, maar als je met uitstappen het bezoeken van natuurparken, dan ben je in Costa Rica aan het goede adres. Mooiste natuurpark is natuurlijk Corcovado. Reis naar Drake Bay en maak vandaar uit een dag trip naar Corcovado. Cabinas Manolo is een eenvoudige maar prima plek in Drake Bay. Met een uitstekende gids voor Corcovado.
Ten noorden van Dominical, bij Hatillo, zijn heetwaterbronnen midden in de natuur. Hacienda Barú is ook een mooi natuurpark even ten noorden van Dominical.
Jouw route is een klassieker. In al die toeristische plaatsen zijn allerlei bureautjes waar ze tours verkopen. In september is het laagseizoen en zullen niet alle restaurants of hotels open zijn. Hou rekening met de regentijd. Onderneem 's morgens vroeg je tripjes. Meestal regent het 's middags.
In plaats van Manuel Antonio kan ik je Mata Palo aanraden!! Ligt iets ten zuiden van Manuel Antonio. Vlak aan het strand liggen allemaal leuke hotelletjes!

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

Aanvullend op het bericht van Otto: er is een interessant schildpaddenproject in Matapalo, als je geïnteresseerd bent kunnen wij je in contact brengen. Op facebook kun je ze vinden onder de naam ‘Tortugas de Matapalo’. Ook voor de heetwaterbronnen kunnen wij je wegwijs maken en eventueel kunnen wij je helpen met vervoer.

Ik ken het schildpadden project. Mario heeft mij er over verteld.
Jullie Tipi Jungle Lodge ligt vlak bij Mata Palo. Dus kun je het makkelijk bezoeken van jullie uit. Mario deed de kikker toer. Hebben jullie die toer ook overgenomen van Mario?

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

Ja! :slight_smile: De kikkertour is nog steeds mogelijk en willen we ook voortzetten wanneer we de tipi’s naar Dos Bocas verhuizen.
Ik werk t/m september samen met mijn vriend bij Tipi Jungla, de kok en de zoon van de eigenaren van de heetwaterbronnen.

Ik heb jullie pagina bekeken, en zag er erg goed uit. Wij gaan in oktober naar Costa Rica en leggen niet alles vast van te voren ook gezien het weer en of je ergens kunt komen. Proberen soms wel een dag vooruit te boeken.
Ik zag daar ook dat jullie de kikkertour aanbieden en de walvis/dolfijnen tour. Wat zijn de prijzen per persoon van die tours.?? Ik neem aan dat de walvis tour vanuit uvita gaat?? Is het de bedoeling dat je er zelf naar toe rijd?? En hoelang is het rijden naar Uvita??
Verder de schildpaddentour ik zie van eind juli tot en met november. Is er grote kans in oktober schildpadden eieren te zien leggen. Ik heb ook gelezen over de arribadas, weten jullie al welke periode dat verwacht word in oktober?? En is dat ook daar bij Mata Palo?? En zo ook wat kost deze tour pp??

Alvast bedankt Ingrid!

Ingrid, ik heb je een privé bericht gestuurd.