Welke landen?

Hallo iedereen,

Er is al heel veel geschreven over de verschillende landen in zuid amerika maar wil toch graag mijn route idee voorleggen… voor tips… Do en donts… En wat dan ook… evt. reisgenoot.

Ik wil gaan reizen van Januari tot en met maart 2010.

Ik dacht aan starten in Argentinie.
Wil daar eigenlijk zoveel mogelijk zien en doen
dan via Bolivia of Chili naar Peru gaan
en vanaf Peru naar mexico vliegen

Wat denken jullie ervan? enigzins logisch? tips??
helpp!! want hoe meer ik lees op het forum hoe meer ik denk ooooohhh daar wil ik ook heen!! Heb het gevoel dat ik veels te weinig tijd heb!!
En ook budget is 8000 euro realistisch? (zonder vliegticket daar heb ik extra budget voor)

Thanx!!!

Groetjes,
Shanna

Hoi,

8000 euro is een heeeeeeeleboel geld voor drie maanden! Er zijn mensen die het met de helft of minder doen. Maar je kunt het zo luxe en duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Lekker dat je die ruimte hebt! Argentinië en Chili zijn in ieder geval een stuk duurder dan Bolivia, Peru en Mexico.

Als je heel veel wilt zien in Argentinië en zeker als je Patagonië ook wilt zien, ben je zo twee maanden zoet daar. Echter, met jouw budget kun je veel per vliegtuig doen, wat weer tijd scheelt. Nadeel is dat je ook weer veel mist van een land als je van highlight naar highlight vliegt in plaats van overland reist. Dus bedenk goed wat je precies wilt met je reis.

Waarom Mexico er nog bijpakken? Is niet echt in de buurt en de andere landen die je noemt hebben minstens net zoveel moois te bieden (ben in allemaal geweest, ook in Mexico)…ook al vlieg je, ik zou Mexico voor een andere keer bewaren en me beperken tot Argentinië, Bolivia (evt. via Noord-Chili) en Peru. En dan nog is drie maanden vrij krap… Als je die andere landen ook een beetje wilt ontdekken zul je echt keuzes moeten maken in hetgeen je wilt zien.

Succes en alvast heel veel plezier!

Ik wist het wel: Antartica!

Zat nog even te denken: kun je misschien iets specifieker aangeven waar jij van houdt? Cultuur & historische sites, natuur (bergen, sneeuw, jungle, woestijn en/of strand, etc.), steden, combinatie hiervan? Ga je graag van de gebaande paden of ga je voor de toeristische highlights? Actief en avontuurlijk of meer passief? Dan kunnen we beter inschatten wat haalbaar is en je betere tips geven…

En Antartica met jouw budget: gaaaaaaaaf! Wat dacht je trouwens van een cruise naar de Galapagos? Moet je wel even voor naar Ecuador, maar ach. Ecuador is schitterend, dus why not :slywink:?

1 like

Bedankt voor de reacties!!

Ja waar ik van hou, Ik wil zoveel mogelijk zien en doen… het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit wat… ik vind alles wel leuk eigenlijk zolang er maar voldoende afwisseling is.

Wil toeristisch maar ook niet toeristisch… Hou wel het meest van cultuur denk ik!
Ik spreek spaans dus dat moet het al makkelijker maken…
Ik wil naar Mexico omdat ik daar al eerder ben geweest maar wil daar niet zozeer rondtrekken en na mexico ga ik nog door naar san fransisco/ seattle al afsluiter!

Dus zonder mexico heb ik 2.5/ 3 maand om echt rond te trekken…

Hallo!

Ik zit een beetje met een zelfde soort vraag
Een vriendin van mij zit van juli tot september in Colombia,
ik zou haar eind augustus komen vergezellen en dan zouden we samen nog willen rondreizen voor 3 weken

Heeft er iemand ervaring met Colombia?
Zou je andere landen ook aanraden (Ecuador, Peru, Venezuela?)