Nog wat tips

Hallo allemaal.
Mijn vriendin en ik willen 3 maanden reizen door zuid-amerika. Argentinie, chile, peru en equador. NU zijn we al behoorlijk aan het kijken waar we allemaal heen willen, maar hebben jullie nog tips of advies voor de reis of dingen die we absoluut niet mogen missen?

Groet
Marc

Probeer de route in te korten 3 maanden is korter dan je denkt.

Yep … veel te kort voor dit traject.
Overweeg eventueel Ecuador - Peru - Bolivië (en dan moet je er het tempo al goed in houden).

Mijn advies: sla op zijn minst Chili en Argentinië over en bezoek slechts Ecuador, Peru en bijvoorbeeld nog Bolivia. Of uitsluitend het noordelijk gedeelte van Argentinië en Chili erbij. Of nog beter: ga gewoon ruim 6 maanden weg :smiley: .

argentinie mag je niet missen. is schitterend. en bovendien heel goedkoop. tis wel een groot land, 5000km. als je in okt. kom dan zeker naar de kust, hier in peninsula valdez naar de walvissen kijken en de grootste pinguin kolonie ter wereld. en zeker mag je de iguazu watervallen niet missen. ok , ik kan nog wel effe doorgaan…
ik zie wel verschijnen, brienen, cordoba, arg.

Inderdaad, je zult denk ik een keuze moeten maken… Alhoewel Argentina ook een erg leuk en mooi land is zou ik toch kiezen voor ecuador, peru en Bolivia (aankomst Quito vertrek uit La Paz). Of je zou ervoor moeten kiezen om een aantal binnenlandse vluchten te maken, dan zou je je route kunnen uitbreiden doordat je wat meer tijd hebt. Maar ik neem niet aan dat je een reis wilt maken waarbij je letterlijk van het ene hoogtepunt naar het andere vliegt, waardoor je uiteindelijk (naar mijn idee) geen een land écht hebt leren kennen…
Inkorten dus maar zou ik zeggen, en gewoon een keer snel terug gaan voor de rest van Zuid Amerika!

Grt eveline:ARGENTINA

Voor een idee van Noord-Peru, kijk eens op www.celendinperu.com. De moeite waard en nog niet zo toeristisch…

Onze route in die drie maanden zal zijn: Buenos Aires naar Iguazu naar mendoza. Dit doen we allemaal per bus. Van mendoza steken we over naar Santiago. Van santiago naar Puerto Montt naar puert yungay en dan via de PanAm terug naar Santiago. Van hier uit gaan we vliegen naar Cusco voor de inca trail. In peru willen we verder nog een week rondtrekken en dan richting Equador. Ook hier willen we 1 week rondreizen voordat we afsluiten op de Galapagos.
Voor ons gevoel is dit wel te doen in drie maanden, maar laat dat aub weten als dat niet te doen is.

groet
Marc

He Marc,

Die route is inderdaad makkelijk te doen in 3 maanden. Je slaat dan echter wel een hoop bijzondere plekken over en bezoekt met name de zogenaamde highlights. Uiteraard krijg je dan ook wel een indruk van de landen, maar juist niet díe indruk waar vele reizigers op zitten te wachten. Maar het wordt zeker een mooie reis, hoor, daar niet van. Good luck.