Ik ben van plan om begin maart een zes-zeven maanden door Z-amerika te reizen. Dit zijn de landen die ik wil doen: Argentinië, Zoutvlakte Chili-Bolivia, Brazilië, Venezuela, Colombia, Ecuador, Panama, Mexico en Cuba.
Nu vroeg ik me af of dit wel realistisch is, met een budget van 7000Eur.
Tijd maakt me niet zo veel uit, maar het budget juist wel, daar moet ik me aan houden. Ik ben echt nog een leek in dit, daarmee dat ik wat hulp hierbij wou hebben.
Alvast bedankt!
Ook ik heb een tijd geleden zo’n 7 maanden redelijk budget door Zuid-Amerika gereisd. Dat wil zeggen: alleen door Zuid-Amerika, en niet ook Panama, Mexico en Cuba. Ik was in totaal, voor alles (inclusief alle vliegtickets, backpack, medicijnen etc.) ongeveer EUR 7000,= euro kwijt. Heb bijna alles kunnen doen wat ik wilde, niet op een houtje gebeten, maar doorgaans wel goedkoop geslapen.
Overigens is de dollarkoers nu ontzettend gunstig, dus daar zul je ook nog voordeel mee hebben.
Wat reizen met name duur maakt is het reizen zelf: hoe meer kilometers je aflegt, hoe meer geld je kwijt bent. Een tijd op 1 plek zitten, spaart dus geld uit.
Wat betreft jouw landen, kan ik het volgende zeggen:
Argentinie, Ecuador en Bolivia zijn spotgoedkoop;
Chili en Brazilie zijn voor Zuid-Amerikaanse begrippen duur, maar passen nog steeds binnen je budget;
Colombia, Venezuela, Panama en Mexico ben ik niet geweest, dus weet ik niet;
Cuba vond ik nog vrij duur.
Ik weet dat je je zinnen hebt gezet op de landen die je noemt, desalniettemin zou je nog eens kunnen overwegen om Midden-Amerika en Cuba later nog eens een keer apart te bezoeken, aangezien je in de overige landen al rustig 6-7 maanden kunt spenderen.