Welke landen in Azië zijn nog 'puur' en goedkoop?

Ik hoor van heel veel mensen in mijn omgeving dat Azië een bijzonder mooi werelddeel is. Nu is het zo dat ik over een heel poosje een verre reis wil gaan maken - in mijn eentje als jonge vrouw - op zoek naar mezelf in de breedste zin van het woord. Spiritualiteit, de mooiste plekjes van de natuur ontdekken en het ‘pure’ leven tussen de locale bevolking proeven en ervaren door me er in te mengen. Welke landen in Azië zijn nog ‘onontdekt’ op toeristisch gebied en goedkoop om als backpacker te leven? Welke landen sluiten het beste bij mijn wensenlijstje aan?

Ik zat zelf te denken aan Mongolië, Tibet, India en Nepal. Heeft iemand persoonlijke ervaring met een van deze landen? Of zijn er andere - wellicht nog mooiere - landen in Azië die mooi aansluiten bij mijn wensenlijstje?

Ook Filippijnen behoord tot de landen in Azie dat nog niet ontdekt is door toerisme, afgezien van de plaatsen . De weinige toeristen die er heen gaan , zijn geconcentreerd in de plaatsen Boracay, Cebu, Bohol. en Angeles city en El Nido.

IN de rest van het land kom je vrijwel geen toerist tegen.

Wij wonen hier op het platteland van het eiland Palawan dat vlak bij Borneo ligt.
eigenlijk midden tussen de locale bevolking. En het leven is hier nog puur en de natuur ongerept.

Gaaf dat jullie op het platteland van Palawan wonen! :slight_smile: Bevalt het leven daar goed? Ik ga proberen om wat foto’s te bekijken van Palawan en me in te lezen.

Ja,het bevalt ons uitstekend hier in palawan. Zeker nu we sinds kort over internet beschikken.

Tis in begin even wennen dat er niet de hele dag elektra is, alleen savonds van 6 tot 10 is er stroom van een generator, daarna gaan we over op solar. Dat dan overdag door de zon weer word opgeladen.

Dus een koelkast heb je hier niks aan. Door inventief te zijn kunnen we toch dingen koel houden, in een piepschuimbox, waar we om de 2 dagen een blok ijs voor kopen om drinken en dergelijke te koelen.

Meeste mensen in de omgeving zijn boeren en vissers. Veelal heel arm maar uiterst vriendelijk en behulpzaam.

De natuur is hier nog vrij ongerept, en het overgrote deel van Palawan is nog met oerwoud bedekt. Gelukkig is hier een strikt kapverbod voor bomen ,dus we hebben goede hoop dat het regenwoud hier intact blijft.

Grote kans dat je de mooiste stranden hier helemaal voor jezelf alleen heb. :zon02:

Korikong, mag ik vragen hoelang jullie nu al in Palawan wonen? En bij het strand bij jullie, moet ik daar aan een zogenaamd ‘bounty paradise’ denken of totaal niet? En is het ook goedkoop leven daar? Want ik heb me laten vertellen dat het deel bij Borneo relatief ‘duur’ te noemen is, ten opzichte van andere landen in Azië?

Wij wonen vanaf januari dit jaar in Palawan. En wat strand betreft zie de fotoos op facebook. Als de zon lekker schijnt en het water mooi blauw is komt het aardig bij een bounty paradijs in de buurt. maar ja het is ook wel eens anders,dan waait het hard, schuimkoppen op de zee, water is grijs tot zwart, veel aangespoelde rommel op het strand en kwallen. Ook dat komt voor ,het is iedere dag weer verschillend.

En hoewel Palawan dichtbij Borneo ligt is het zeker niet zo duur dan in Borneo zelf.
Geimporteerde producten zijn wel duur. Brood en beleg zijn zelfde prijs als nederland. Alcoholische dranken zijn spotgoedkoop hier Fles rhum voor minder dan 1 euro. Verf ook spotgoedkoop 2 euro voor literblik. En openbaar vervoer is supergoedkoop 100 kilometer met de bus voor 2 euro. O ja benzine ook stuk goedkoper dan in Nederland net iets meer dan 1 euro per liter.

Ik hoor positieve verhalen ook over Myanmar

In elk land, hoe toeristisch ook, zijn altijd nog wel plekken waar het helemaal niet toeristisch is. Ook in Thailand zul je vast wel plekken kunnen vinden waar je tussen de Thai kunt wonen zonder andere toeristen.

India is ook een populaire plek voor veel mensen die zichzelf willen ontdekken en op zoek zijn naar spiritualiteit, die gaan bijvoorbeeld in een ashram wonen. Die bestaan ook in alle soorten en maten; met veel buitenlanders of juist vooral veel Indiërs.

En denk maar eens aan bijvoorbeeld Amsterdam: hoe toeristisch het ook is, ik kan je zo 10 mooie/leuke plekken noemen waar je bijna zeker geen toerist tegenkomt. En in leuke plaatsen zoals Haarlem en Den Bosch of Wijk bij Duurstede zie je er ook maar weinig. Dus op zoek naar het Den Bosch van Thailand! :wink:

Als je iets heel anders wilt, kun je altijd nog naar Kirgizië gaan. Daar ben ik vorig jaar geweest, alles spotgoedkoop en goed te doen met Lonely Planet Central Asia op zak (anders ga je geen guesthouses vinden :)). De natuur is daar echt heel mooi en de mensen vriendelijk.

Ook ik ben van mening dat in elk land wel plekken te vinden zijn waar je (bijna) geen toeristen tegenkomt. Soms gewoon door een willekeurige wijk in te lopen in een toeristische stad of door een lokale markt te bezoeken. Soms door naar een ander gebied te gaan.

Om extra contact met mensen te maken, kan het lonen je een beetje te verdiepen in de lokale taal.

Overigens zijn er heel veel mensen die zeggen dat ze weg willen van de gebaande paden, tussen de lokale bevolking willen leven… Maar vervolgens wel de comforts willen van internetcafé’s, westers eten, leuke winkels/markten met bekende merken, elektriciteit… En dus gewoon net als andere toeristen in dezelfde gebieden reizen. :)Toeristische plekken zijn ook niet voor niets zo geworden: meestal is daar iets heel moois te zien. Ik vind bijvoorbeeld het Anne Frankhuis ook écht de moeite waard ook al is het supertoeristisch. Op dezelfde manier hebben veel mensen een spirituele ervaring bij het zien van Machu Picchu in Peru, ook zwaar toeristisch mar blijkbaar nog steeds mythisch.

En kijk naar je eigen woorden: VEEL (westerse?) mensen hebben het tegen jou over Azië dus je wilt daar heen. Als je écht afzondering zou zoeken, zou je juist niet afgaan op adviezen van andere westerse mensen… En naar een land gaan waar je nog nooit iemand over hebt horen praten. :wink:
Anyway, het is allemaal jouw keuze maar ik vraag me altijd af hoeveel er nou echt waar is van dat zoeken naar afzondering.