Emigreren Azie

Beste mensen, :wink:

Ik ben er al een tijdje over aan het nadenken om te gaan emigreren naar een ander land, puur omdat ik vind dat je hier in Nederland niet het maximale uit het leven haalt. te hard werken, hekel aan de winter, de zomers zijn ook niet alles, geen mooie natuur, etc.

Ik droom er al tijden van om iets van een Hostel te beginnen. en ja! ik snap dat er dan ook gewerkt moet worden! :wink: en dat dat ook niet alleen roze geur en maneschijn is, en dat ik de zovéélste ben die die plannen heeft. Maar toch, het is anders als een gewone baan in Nederland. En ik ben van mening dat als je je gasten net iets meer bied dan ze verwachten en de marketing gewoon goed aanpakt het gewoon een kwestie van tijd is tot je bedrijfje gaat lopen. Ik weet ook nog niet of ik zeker een hostel ga beginnen, maar ben vrij ondernemend ingesteld en heb redelijk wat geld achter de hand, dus een eigen bedrijfje word het zeker.

Het enige probleem is dat ik nog vrij weinig van de wereld heb gezien. Ben in verschillende landen in europa geweest, de verenigde arabische emiraten en australie, en dan houd het op.

Daarom vraag ik m’n eigen af naar welk land jullie zouden emigreren? Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Azie of midden / zuid-amerika. Ik zoek een land waar de mensen vriendelijk zijn, de lucht en zee blauw, de zon warm en de biertjes koud ;), een bergje hier en daar, mooie beesten, mooie natuur, mooie stranden, genoeg te doen, lekker opstap kunnen gaan en genieten. Vrij standaard dus…

Vaak als je hier naar vraagt over Azie krijg je Thailand te horen, en Zuid-Amerika, Brazilie. Maar er zijn nog zoveel andere landen. Maar als jou voorkeur ook naar een van deze 2 landen uitgaat moet je dit ook gewoon zeggen. Graag zou ik van jullie willen horen welk land jullie zouden kiezen en waarom? En ook of je wel in dat land kan gaan wonen zonder met een inwoner te trouwen? :wink:

Ik ga nu echt niet heel m’n zooi hier verkopen en volgende week emigreren of wat dan ook :wink: maar het is wel waarschijnlijk dat ik daar volgend jaar dan eens een kijkje ga nemen.

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes,

Leuke gedachtes! Zou zelf een hostel in China starten naar dit voorbeeld http://www.leohostel.com/LEO_HOSTEL_HOME.html Het is met name de ontmoetingsruimte die afwijkt van de meeste hostels in Azië en die ik mis als ‘eenzame’ backpacker door Azië.

China lijkt me wel moeilijk gezien de autoriteiten maar is wel booming qua toerisme. Dus als je eenmaal bent gevestigd… Volgens mij eerst even informeren bij de Nederlandse Ambassade/Consulaten in China wat precies de voorwaarden zijn. Thailand lijkt me best ok, alleen lijkt me dat zo’n verzadigd land qua hostels/gueshouses.

En zorgen dat je op termijn in die dekselse Lonely Planet/Trotter/Rough Guide komt, de beste marketing…

Cheers!

Nietzo vreemd dat je vaak Thailand hoort als het over Azie gaat, Thailand is denk ik wel het meest toeristische land van Azie. Maar ik zou daar geen hostel gaan opzetten. Prijzen zijn in Thailand voor Aziatische begrippen best hoog als je daar een hostel wil kopen of overnemen vrgen ze kapitalen. Bovendien lijkt het me dat men binnen afzienbare tijd wel uitgekeken raakt in Thailand,waarna weer andere landen in trek komen die nog niet door toeristen ontdekt zijn. Volgens mij kun je beter iets beginnen in een land waar het toerisme net opkomt, daar is het nog betaalbaar iets op te zetten.Een van de landen waar toerisme net ontluikt is bijvoorbeeld Filippijnen, Mooi land wat natuur betreft, mooie stranden, en onderwaterwereld, echt duikersparadijs, afgewisseld door bergen en diverse vulkanen. Met een zeer vriendelijke bevolking, en engels is de 2de taal hier,dus geen taalbarriere.Met name het eiland Palawan is zeer mooi
[ame=“Palawan Beaches - YouTube”]YouTube - Palawan Beaches[/ame]

Als toerist mag je tot maximaal 2jaar onafgebroken in het land verblijven,dus heb je ruim te kans om het land te leren kennen zonder dat je je hoeft te binden. Officieel mogen buitenlanders niets bezitten, maar de werkelijkheid is dat er vele buitenlanders een resort of reiburo hebben of iets anders in het toerisme doen.Er zijn gewoon veel mogelijkheden om dit verbod op eigendom te omzeilen Ga zeker een keer hier kijken!!

Filipijnen lijkt me ook echt een heel mooi land! alleen zit je daar wel met het orkaan seizoen… in die tijd zal het toch wel wat rustig zijn qua toerisme… maar de huizen zijn er inderdaad nog redelijk goedkoop! kan je er ook flink opstap? en welk eiland is het meest toeristisch / heeft het meest te bieden?

China trekt mij op de een of andere manier niet zo. Ik denk niet dat de “take it easy” mentaliteit daar echt in zit. Heb wel eens een documentaire gezien over jongens en meisjes van rond de 20 die niet meer van hun eigen kamer af durfden omdat ze bang waren dat ze niet goed zouden presteren in het leven. Als je daar bijvoorbeeld blijft zitten ben je echt de schande van de familie. Ik denk wel dat het daar economisch wel heel goed is om iets te beginnen, ik denk ook dat de regering je daar met open armen ontvangt.

En bijvoorbeeld Indonesië, Myanmar, Cambodja, India en Vietnam?

Is het moeilijk om daar wat te beginnen? en volgens mij is het daar ook nog redelijke goedkoop?

In Filippijnen heb je echt een hoog en laagseizoen, tijdens de regen en typhoonseizoen ligt het toerisme vrijwel stil. Prijzen van resorts en hotels zakken dan soms met de helft. Het meest toeristische eiland is Boracay, een centraal gelegen piepklein eilandje,omgeven door een hagelwit strand.Staat bekend als het party eiland van de Filipijnen

[ame=“- YouTube”]YouTube - Boracay Kite Trip Part 1, The Halloween Party, Philippines[/ame]

Andere plaatsen die vrij toeristisch zijn: puerto galera, cebu , panglao en bohol. Zelf vind ik het eiland palawan nog wel het meest te bieden hebben www.palawan.gov.ph Het uitgaansleven is hier helaas nog niet zo ontwikkeld