ik wil over n tijd nog n keer naar Azie, Ik ben al in Thailand, India , Cambodja
(zuid) Vietnam en n stukje Laos geweest. Het gaat mij vooral om de natuur en cultuur en dan vooral de hedendaagse cultuur , hoe mensen leven . Zo authentiek mogelijk , de sfeervolle aziatische cultuur. Ik wil me echt in een andere wereld wanen in een weelderige omgeving.
Mijn mooiste Aziatische land is zonder twijfel Indonesie. Natuur, cultuur, het is er allemaal. Wat me bovendien heel erg boeit, is dat Indonesie eigenlijk niet gezien kan en mag worden als een land, want er zijn zoveel verschillende talen en sub-culturen! Niet zo verwonderlijk, wanneer je bedenkt dat Indonesie groter is dan Europa.
Veel mensen komen niet veel verder dan de Balinese stranden en Javaanse hightlights. Jammer, er is zoveel meer. (Al mag je bepaalde highlights eigenlijk ook niet missen.) De mensen, animistische dorpen naar het oosten, maar ook dorpen welke arm maar moderner zijn vlakbij touristische sites. Waar mensen met je babbelen en hun gezinnen vol trost laten zien, waar bijna nooit een blanke komt. (En kinderen dus huilen als ze je zien omdat je eng bent.)
Succes met het maken van je keus!
P.S. Myanmar staat voor mij op de tweede plek, en Laos/Yunnan op een gedeelde derde.
mijn mooiste land is thailand maar ik denk dat als je zo authentiek mogenlijk azie wil zien je naar myanmar of noord korea moet gaan daar heb je de minste invloeden uit andere landen al kan je in noord korea niet reizen zonder een gids bij je dat lijkt mij dan toch wel een groot nadeel
ok dat zou ik dan graag horen als je deze ervaring hebt, het lijkt mij een zeer interesant land alleen wat je nou precies te zien krijgt is maar de vraag en die vraag kan jij dan mooi beantwoorden
Ik ben een Thailandfan in hart en nieren,maar vroeger ben ik eens voor 4 dagen naar het voormalige "Formosa"getrokken oftewel Taiwan genoemd.Had een helicopter afgehuurd om over het “taroko” gebergte te vliegen,vond het wel echt overweldigend prachtig!! alleen spijtig dat de hotelkosten aan de hooge kant waren.Green peak hotel moest ik bijna vroeger 350euro ophoesten,had wel alle luxe.Ook een nadeel vroeger,geen enkele sprak daar Engels om de weg te wijzen.Mijn fout:was heel slecht voorbereid naar ginderachter vertrokken,we kwamen daar s’avonds in de donker aan,tjaaa,dan wil je wel rap een hotel vinden om te overnachten.conclusie:Taiwan de moeite waard om een bezoekje te brengen!!gegroet:georgessiam,last day Bkk.
mijn stem gaat naar Indonesia en Myanmar=Burma.
Maar besef wel dat dat zgn authentieke cultuur meest tegenwoordig een ander woord voor gigantische armoede is. En dat belet ook meest weer om de natuur mooi te laten worden-daar is geen geld voor. Dat is goed om de plestik zakkies te laten wapperen.
Voor overweldigende natuur in ander opzicht; Tibet.
Thailand is, eerlijk gezegd, in zeer grote stukken (maar daar komt jantje toerist niet zo) zeer saai, plat, eentonig. Elk Thais provinciestadje ziet er eender uit. Maar de echte fanaten worden dan heel boos-het is verboden om de negatieve kant te laten blijken.
Elk Aziatisch land heeft enorme steden met enorme armenwijken. En ook die zien er niet mooi uit-maar zijn (alkweer nmm) hartstikke autenthiek.
Ja ik ben ook in Laos geweest en zou nog wel een keer terug willen het is een ontzettend mooi land en de mensen zijn er zo ontzettend lief. Indonesie ga ik zelf in mei weer naar toe we gaan dan rondreizen in Lombok en Noord Sulawesie.