welke kleding mee voor Patagonie in januari/februari

Wij gaan in januari/februari voor 7 weken richting Patagonië. Behalve de vele toeristische plekken willen we ook een aantal meerdaagse tochten gaan lopen.
Wat moeten we voor kleding meenemen? Hoe koud is het in die periode in de bergen? Moet er bij voorbeeld thermoskleding mee?
Is er in Patagonië zuivere benzine voor benzinebranders te koop of kunnen we beter een gasbrandertje meenemen?

Ik ben ook benieuwd, wij gaan in oktober/november!
Nu is het er overdag zonnig en +/- 10 graden, 's nachts onder nul. Wij gaan geen meerdaagse tochten lopen.

Hola, ik zou altijd comfortabele wandelkleding meenemen voor overdag, maar zeker voor de avonden rekening houden met koude. Neem ook geen goed wind/regenjack mee. Patagonië is nu juist een gebied wat zich kenmerkt door onstabiel weer, dus het kan zomaar omslaan. Dat je hartje zomer reist maakt de kans op beter weer groter, maar desalniettemin kun je ook dagen met regen/wind hebben en lage temperaturen.

Qua trektochten: ga niet zomaar op de bonnefooi zelf een trektocht maken, informeer je goed en volg vooral de aangegeven route´s.

Qua gas/benzine voor koken: volgens mij kennen ze hier campinggas, maar de vraag is of je zelf mág koken in de regio´s zoals Torres del Paine of El Chaltén. Vermoed dat dát alleen mag op aangewezen kampeersites. Overigens is de bekendste manier van koken in de buitenlucht in Argentinië met hout. Op alle campings zie je naast je standplaats een speciale plek om met hout een stuk vlees te braden (de beroemde “asado”).

Maak er een mooie reis van,

Groet,

Jan

Neem ook geen goed wind/regenjack mee

Dit moet natuurlijk zijn: neem een goed wind/regenjack mee :beef: