Patagonie jan/feb veel plannen en vastleggen?

Hoi!
mijn vriend en ik zouden graag de laatste 2 weken van januari en de 1e week van februari naar Patagonie gaan backpacken (Buenos Aires, Puerto Madryn, Ushuaia, Punta Arenas, Torres del Paine, El Calafate, El Chalten). Normaal boeken we de vlucht ernaartoe en het eerste hotel en regelen we de rest daar, maar nu lees ik dat het dan erg druk is. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Moeten we vluchten, bussen en ho(s)tels nu al boeken?
Verder ben ik ook bang dat als we dat zouden doen, we ons strak aan een schema moeten houden en een vertraging (bv bus vertrekt niet…) het hele schema in de war kan gooien…
groetjes en alvast bedankt!!!

Hallo Kim, wij gaan half februari ongeveer hetzelfde programma doen maar zitten strop met de vluchtregelingen, hoe en waar en bij welke organisatie regel je de binnenvluchten? de internationale vlucht hebben we al.

Ben benieuwd

monique:wereld:

Wij zijn daar in februari geweest en hadden niets geboekt. geen probleem!
Terplekke is alles goedkoper.
Ik denk wel dat 3 weken een beetje krap is als je geen binnenlandse vlucht neemt. Ushuaia ligt echt in een uithoek. Als je niet naar Antarctica gaat zou ik deze laten schieten. Het is daar mooi maar in Torres en Fitzroy is het veel mooier. Je mist niets als je Ushuaia laat vallen denk ik.
Blijf wat langer in de andere gebieden zou ik zeggen.

Hallo, bedankt voor de reacties, dat we in 2 weken niet alles kunnen zien hebben we ondertussen al door, men vertelde ons dat eind februari de vakantie is voor de argentijnen en dat het dan zeer druk zou zijn, men raadde ons aan om vluchten en hotels of hostels te boeken van hieruit en inderdaad de vlucht van BA naar Trelew zit nu al bijna vol!!

Heeft iemand van jullie een adresje om een nacht te blijve, logeren in Trelew, we landen om 21.30u s’avonds dus puerto madryn halen we niet meer

kent iemand gaiman, de moeite en haalbaar na zo’n lange vlucht>??

groetjes

monique

Hallo,

wij zijn nu twee weken terug uit Patagonië (maar nog steeds in Argentinië) en zaten ook in het hoogseiszoen. Ter plaatse regelen is misschien een beetje krap, dan heb je weinig keuze. Maar we regelden ons hostel zo’n 2-3 dagen op voorhand en hadden dan altijd nog een plekje. Zie www.hostelworld.com en check vooral de reacties van mensen die er al gelogeerd hebben. Ushuaia zou ik ook niet aanraden. Niets mis mee, maar geen uitschieter op vlak van mooie natuur. Torres del Paine en El Chalten echt wel. De rest van je lijstje is zeker ook de moeite.
Geniet ervan!

Wij hebben goede ervaringen met hotel Libertador in Trelew, Avenida Rivadavia, ( hotel_libertador@speedy.com.ar ) tegen het centrum aan. Je kunt daar, voor onze begrippen nog zeer laat een goed diner krijgen voor een redelijke prijs. Ze hebben een eigen gesloten garage, maar een taxi is vermoedelijk het meest praktisch, Trelew is namelijk best wel een stad, met veel eenrichtingsverkeer.

succes, Hans
www.lightvoyager-photoexpeditions.com

Gaiman is echt de moeite niet, het enige leuke dat we daar hadden is een high tea in zo’n soort Whales ( het is gesticht door een kolonie mensen uit Whales) thee huis. Dat was wel leuk (en erruggggg lekker). Maar voor de rest niet veel te doen.