Februari Patagonia: vooraf reserveringen maken?

Hoi,

ik vertrek volgende week naar argenitinië. In de Lonely Planet las ik dat het in januari en februari hoogseizoen is in Argentinië en dat het verstandig is als je van te voren je reis hebt geboekt (met name in Patagonia). Normaal backpacken wij en zien we wel waar we uitkomen.

Nu hebben we de binnenlandse vluchten reeds geboekt (o.a. 10 dagen naar El Calafate retour vanuit Buenos Aires). We willen in die tien dagen graag naar de gletsjes gaan (vanuit El Calafate) en we willen graag de W-trekking gaan doen in Torres del Paine. De vraag die wij ons nu stellen: moeten we onze trip in Patagonia (El Calafate en Torres del Paine; overnachtingen +activiteiten) en de busreis er naartoe nu alvast vastleggen?

Wie heeft ervaring met reizen in Argentinië in februari en de drukte? En stel dat we onze trip daar ter plekke al willen vastleggen, kunnen we onze busreis van El Calafate naar Puerto Natales al boeken? En de W-trekking in Torres del Paine?

We ontvangen graag tips,

Groet Sandra

Je zal goed moeten plannen om dit alles te doen in 10 dagen. Het is daar groot.
Volgens mij kun je vanuit el calafate rechtstreeks naar torres en niet via puerto natales, dit scheelt een dag.
Puerto natales is alleen een goede plek om van alles te regelen voor torres maar jullie hebben niet de tijd om enkele dagen in puerto natales te zijn denk ik.
Als je een tentje op de kop tikt kun je op de bonnefooi naar torres gaan, als je in een lodge wil slapen zou ik vooraf boeken.
Wij waren ook in februari in patagonie en hadden geen problemen met een vinden van bussen. Slaapplekken waren wel lastiger.

1 like

Hoi Sandra,

Wij zitten op dit moment in Puerto Natales en zijn gisteren terug gekomen van de W. Een prachtige tocht, ook met veel regen en wind (zorg dus dat je goede kleding hebt!) en ook veel mensen op dit moment.

Wij hadden een tent en dergelijke gehuurd hier in PN en dan kan je de route ter plekke bepalen. Als je in refugios wilt slapen zul je denk ik zeker moeten boeken. Op dit moment was alles volgeboekt namelijk. We kwamen zelfs iemand tegen die en geen tent had meegenomen en geen lodge had geboekt. Die heeft zichzelf dus maar uitgenodigd bij een wildvreemde in een tent :slight_smile:

Als je dus zeker wilt zijn van een slaapplek: huur of koop een tent en slaapspullen en dergelijke of boek een refugio (wat overigens nog wel een aantal dagen van te voren kan hoorden wij). Overigens is kamperen en zelf kopen ongeveer 10 keer goedkoper dan slapen en eten in een refugio, dus dat is wellicht ook nog een overweging waard.

Succes!

Sander

1 like

Hoi Sander,

bedankt voor je reactie. We willen de trekking graag doen, dus eventueel gaan we ook een tent en een slaapzak huren. Wie weet lukt het om de refugio’s nog te boeken. Tof dat jullie de trekking gedaan hebben! Is vast een mooie ervaring,

Groet Sandra