iemand ervaring met reizen in februari ?

Beste Reisgenoten,

Ik wilde met een vriend gaan reizen door Argentinië in februari en vroeg me af of iemand van jullie daar ervaring mee heeft. Ik wilde naar Mendoza, Iguazu en Cafayate, evt Salta. Of is het toch beter in die tijd naar Patagonië te gaan…

Groeten Marc

Februari is prima tijd om Argentinië te bezoeken. Noorden en midden van het land is erg warm, Patagonië is stuk koeler. Dus eigenlijk is het vooral afhankelijk van de temperaturen wélke regio je wilt bezoeken. Overigens is Patagonië ook flink duurder…

groet,

Jan

Bedankt Chenque,

Wat vind je van Mendoza, Salta en Buenos Aires in ca 10 dagen ?
Iguazu is wellicht al te warm ? Bariloche ?

Gr Marc

Hola Marc,

Ja, kan, maar erg kort. Het is vooral jammer voor de regio Salta vind ik, want eigenlijk heb je daar minimaal een week nodig als je zowel de Valles Calchaquíes en de Quebrada de Humahuaca wilt zien (allebei zeer de moeite waard). Mendoza kan in 3 dagen, Buenos Aires ook…

Hola Chenque,

Bedankt dat is behulpzaam. Ik heb me bedacht dat qua temperatuur Patagonië voor deze periode het beste is. Wat vind je van het volgende reisschema (ik heb in totaal 12 dagen in Argentinië en op dag 13 weer terug):
3 dagen buenos aires
1 reisdag naar El Calafate
2 dagen El Calafate
2 dagen El Chaltén
1 reisdag naar Puerto Madryn
3 dagen Puerto Madryn, Schiereiland Valdés en Punta Tombo (is dit echt allemaal de moeite waard, walvissen zijn er dan niet)
1 reisdag naar Buenos Aires.

Dit zijn 13 dagen, ik zou er dus nog 1 dag uit moeten halen, wat vind jij een goede optie ? Eerlijk gezegd voel ik ook wel voor meer cultuur. Heb jij nog tips ? Toch de pinguins eruit en naar Mendoza / La Salta ?

Groeten Marc

Hallo Mark,

Goed reisplan, maar om 3 dagen te besteden aan Puerto Madryn/Valdes als er geen walvissen zijn…weet het niet, zou zelf toch eerder langer in El Chaltén blijven als je van hiking houdt. Als je meer cultuur wilt, vlieg dan van El Calafate via Córdoba naar Salta voor enkele dagen en laat El Chaltén zitten, zoiets…in ieder geval moet je enkele binnenlandse vluchten maken, dus inderdaad is elke reisdag een “verloren” dag qua excursies etc.

groet,

Jan

Hallo Jan,

Je hebt gelijk, ik vermoedde al dat Puerto Madryn niet de moeite waard is. Dus ik ga nu (denk ik)

3 dagen Buenos Aires
1 dag richting El Calafate
2 dagen El Calafate (incl Perito Moreno ed)
1 reisdag richting El Chaltén
3 dagen in El Chaltén
1 dag reizen naar Buenos Aires
1 extra dag Buenos Aires
Naar huis.

Ik vind hiken idd leuk en Salta - dat soort cultuur ken ik wel (Spanje en Colombia heb ik al bezocht). Dus ik houd het op 1 binnenlandse vlucht. Alleen zou je zeggen langer in Chaltén of langer in El Calafate ? Verder moet ik idd 1 dag uittrekken om vanuit El Calafate naar El Chalten te komen ?

Groeten Marc

Marc, de busrit van El Calafate naar El Chaltén is maar 3 uur, dus diezelfde dag kun je ook nog wat anders plannen voor een halve dag…maar echt wandeltochten kun je dan niet meer maken. Zelf vond ik vorig jaar in El Calafate de excursie naar de Glaciares Sur (Aventura) ook zeer de moeite waard, is minder bekend gedeelte van het nationaal park Los Glaciares.

groet,

Jan

Bedankt Jan, Ik heb een ticket geboekt welke ik kan veranderen, waarbij ik dinsdag naar El Calafate ga en zondag terug…Heb je nog tips qua hotels waar het gezellig is en waar je snel wat mensen kan ontmoeten ?

Groeten Marc

Hola Marc,

Dat is lastig, hotels heb je in alle soorten en maten. Als je snel mensen wilt ontmoeten is een hostel natuurlijk een goede keuze, evenals uitgaan in de betere pubs etc.

Enjoy!

groet,
Jan

Hola Jan, mag ik nog een ding vragen ? Ik ga nu vrijdag heen naar El Chaltén en neem zondag het vliegtuig terug naar Buenos Aires om dan 3 dagen nog door te brengen in Buenos Aires (in totaal zal ik daar 5-6 dagen zijn). Nu lees ik dat El Chaltén best wel mooi is en het lijkt me wel relaxed daar wat langer te blijven. Ik zou mijn ticket kunnen wijzigen en later weggaan. Ik zie echter dat de vertrektijd op maandag 10:35 is in de ochtend en ik vraag me af of ik dat haal met de bus vanuit El Chaltén. De dinsdag gaat het vliegtuig in de middag dus dat zal wel lukken. Wat denk jij haal je een vliegtuig om 10:35 als je vroeg weggaat in El Chaltén ? Mijn tweede vraag: is het de moeite waard in totaal 4 dagen te blijven in El Chaltén (en 4 dagen BA) of is het meer de moeite waard 6 dagen BA te doen en 2 dagen El Chaltén ?

Ik kan natuurlijk ook daar kijken…

Groeten en bedankt

Marc

Marc, dat ga je niet halen, die verbinding is té riskant. Zorg er voor dat je de avond voor de vlucht naar Buenos Aires weer in El Calafate bent.

Als je een echte natuur- en wandelliefhebber bent is 4 dagen El Chaltén een aanrader, zo niet zou ik er minder lang blijven.

groet,

Jan

Hallo Jan,

Nou ik heb je advies gevolgd en blijf korter in El Chaltén en ga zondag al terug naar Buenos Aires. Nu verblijf ik bij aankomst al 2-3 dagen in Palermo in een leuk hotel. Nu vroeg ik me af of het zin heeft / leuk is in nog een andere wijk te verblijven als ik weer terug kom of dat Palermo idd de leukste wijk is. San Telmo is waarschijnlijk ook leuk, alleen ik ben er op maandag - woe. en dan is er geen antiek markt. Hoe vind jij bijvoorbeeld Puerto Maduro ?

Groeten Marc

Hoi Marc, waar logeer je precies in Palermo? Want Palermo is namelijk heel erg groot, Palermo chico is weer heel anders dan Palermo Soho. Puerto Madero zou ik niet doen, het is wel mooi om langs de kade te lopen maar voor de rest is het voornamelijk heel veel kantoren en hoogbouw. Daar achter is wel het ecologisch reservaat dat grenst aan de Rio de la Plata. Heb je wel eens gedacht aan Recoleta? Dat is ook een mooie buurt met prachtige huizen en het Cementerio is daar gevestigd, echt de moeite waard. San Telmo is natuurlijk ook interessant, ook als er geen markt is, er zijn prachtige binnenplaatsen te bewonderen. Alleen moet je daar wel extra oppassen. Loop bv ook nooit alleen naar de wijk daarachter, La Boca, maar neem de bus of taxi.
Voor mij is inderdaad Palermo Soho de leukste wijk!
Succes en veel plezier!

Hoi Gallina, ik zit inderdaad middenin Palermo Soho, dus dat zit wel goed. Ik denk dat ik toch wat langer in Palermo Soho ga zitten…

Groeten Marc