En met welke maatschappij vlieg je dan naar Phu Quoc Geschiere?
Ik schrok wel om te lezen dat er nu al geen vluchten meer te krijgen zijn! Maar ik ga me eens in Dong Hoi verdiepen, bedankt voor de tip Ton. (Wij gaan overigens in september, dus vraag me wel af dit dan niet te noordelijk ligt).
Anders gewoon weer een weekje Perhentians eraan plakken
Je vliegt inderdaad alleen met Vietnam airlines naar Phu Quoc, 9 vluchten per dag met een vliegtuig van 80 passagiers, allemaal economie. Ik had gisteren gekeken op de site van Vietnam airlines en kon niets meer boeken tot november. Er zijn waarschijnlijk, en blijkt gezien de ervaring van Geschiere, nog wel tickets te krijgen bij organisaties die ingekocht hebben. Wat ik bedoelde met de totale reisduur is vanaf de pick up van hotel tot de incheck in Phu Quoc en deze bedraagd, uit ervaring, ongeveer 10 uur. Hanoi hotel-vliegveld 1 uur, 2 uur inchecken en wachten, 2 uur vliegen, overstap 2.5 uur, 1 uur vliegen, vliegveld koffers-hotel 1 uur.
Ik heb gewoon rechtstreeks op de site van vietnamairlines geboekt. Ik weet niet waar jij gekeken hebt maar op de site van vietnamairlines is nog van alles te boeken naar Phu Quoc. Niet meer het goedkoopste tarief maar nog volop tickets hoor.
Kijk even op de site en vul een willekeurige datum in in juli t/m oktober en deze zijn allemaal âsold outâ.
Hieronder een voorbeeld, je hebt geloof ik vorige week geboekt en via deze site en dat weet ik dus niet hoe het toen was maar nu is het niet anders.
SGN
06:00
PQC
07:00
VN 473
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
06:40
PQC
07:40
VN 475
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
07:20
PQC
08:20
VN 477
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
09:20
PQC
10:20
VN 479
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
10:00
PQC
11:00
VN 481
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
10:40
PQC
11:40
VN 483
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
12:40
PQC
13:40
VN 487
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
13:20
PQC
14:20
VN 489
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
14:00
PQC
15:00
VN 491
Non-Stop
863,000 VND
Sold Out
SGN
06:20
PQC
08:30
VN 485
1 Stop
863,000 VND
Sold Out
Wat vaag dat nu wordt aangegeven dat alle vluchten volgeboekt zijn. Misschien opgekocht? Het kan zijn dat in juli, wanneer de Vietnamezen vakantie krijgen, alles daarom uitverkocht is? Mijn ervaring is dat er een volksverhuizing plaatsvindt in juli en dat het soms moeilijk is een hotel te vinden (ik heb dan ook een keer anti-kraak in een hotel geslapen). Dit was in ieder geval in juli moeilijk op Catba en Hanoi lukte nog net.
Dus misschien dan toch maar met de boot Marit?
Wat betreft hotels in Vietnam, heb ik er twee die ik kan aanraden: âHong Di Guesthouseâ in Mui Ne, meteen aan het strand, goedkoop tussen alle resorts en met allemaal hangmatten op het binnenterrein. En in Hoi An raad ik het âNhi Nhi Hotelâ aan, erg schoon en mooi voor wat je betaald, met een zwembadje en een hele leuke staff.
Ik heb net nog gekeken. De Economy semi flex is sold out maar daarnaast staat de Economy flex voor de prijs van 86.000 vnd. En dan kijk ik op een willekeurige datum in augustus.
Mogelijk kijken wij op een verschillende site.
anne-jitske had jij het hotel in Mui ne hier al geboekt of ter plaatse?
Je kunt ook met de boot naar Phu Quoc dan moet je alleen wel met de bus van Hoi Chin Minh naar Rach Gia reizen. Ik heb die boottocht gemaakt prima te doen trouwens.
Ik heb het hotel ter plaatse geboekt. De hotels liggen langs 1 lange weg in Mui Ne en we zijn die weg gewoon afgelopen, totdat we iets naar onze zin hadden gevonden. Het guesthouse ligt (in ieder geval toen, er wordt veel bijgebouwd) meer richting het eind van de rij hotels, en aan de andere kant dan het vissersplaatsje Mui Ne op is. Ik ben niet zo heel goed in âweg aanwijzenâ, maar hoop dat het toch een beetje begrijpelijk is Ik heb de LP er even bijgepakt en zie dat het Hong Di Guesthouse hier ook in staat (hdhongdi@yahoo.com).
het is wel duidelijk dat meningen verschillen in dit topic! Het enige waar we het volgens mij allemaal over eens zijn is dat Vietnam een geweldige bestemming is en dat je nooit genoeg tijd hebt om alles te zien.
Ik ben zowel in Mui Ne als Nha Trang geweest. In Mui ne omdat we daar rust wilden pakken en in Nha trang omdat we de doorreis anders te lang vonden. Beide plaatsen vond ik leuk. Mui ne heeft een mooie omgeving, is uitgestrekt, en heeft prachtige resorts. Nha trang is veel levendiger, het deed mij een beetje aan een europese badplaats denken, zoals op Kreta bijvoorbeeld: strand, hotels, vele restaurantjes en toeristenwinkeltjes. Wij hebben daar voor 1 dollar per persoon heel mooie fietsen kunnen huren en zo in een dag een groot deel van de omgeving gezien.
Hue zou ik niet helemaal overslaan omdat er erg mooie bezienswaardigheden zijn. Als je tijd over wilt houden zou je een dagtocht kunnen boeken. Wij zijn erg lang in hoi an gebleven en moesten daarom in Hue even opschieten: wij kwamen rond lunch aan, mochten 's middags een halve dagtour doen. de volgende ochtend deden wij de andere helft en daarna reisden we weer verder. Ik zou zeker Hoi an niet overslaan. Hoewel Hanoi ook leuk is en ik het noorden van Vietnam het mooiste vond, zou ik van de opties die jij noemde Hanoi overslaan en een andere keer terugkomen om een reis door het noorden maken. succes!