reisplan Vietnam in 20 dagen

Beste Lezers,

De tickets voor de honeymoon zijn geboekt (Ton, Cor en Wilna)!
Voor die gene die nog redelijk betaalbaar tickets willen boeken. Ik heb tickets geboekt via www.travels.kilroy.eu. €812,- retour in juli 2014. 15 uur heen 14 uur terug beide met 1 overstap met aeroflot in Moskou.

Nu dat ik dit afgerond heb komen er nog vragen want ik ga me bezighouden met de indeling van onze reis. Ik heb het volgende voor ogen.

maandag 7 juli vertrek amsterdam
dinsdag 8 juli (aankomst) Hanoi
woensdag 9 juli Hanoi
donderdag 10 juli Halong Bay, Bai Tu Long (Indochina junks)
vrijdag 11 juli halongbay. s’ avonds nachttrein naar Sapa
zaterdag 12 juli Sapa (two day hike met sapa sisters)
zondag 13 juli Sapa 's avonds nachttrein naar Hanoi
maandag 14 juli (Vliegen naar) hoi an
dinsdag 15 juli hoi an
woensdag 16 juli Hoi an
donderdag 17 juli (Vliegen Naar)Ho Chi Minh
vrijdag 18 juli Ho chi Minh
zaterdag 19 juli mekong delta
zondag 20 juli mekong delta
maandag 21 juli can Tho naar phu quoc
dinsdag 22 juli Phu Quoc
woensdag 23 juli phu Quoc
donderdag 24 juli phu Quoc
vrijdag 25 juli Phu Quoc naar Ho chi Min
zaterdag 26 juli Vertrek Ho Chi Min naar Amsterdam

Nu heb ik een aantal vragen ontremd het schema. Ik wil 3 nachten doorbrengen op Phu quoc en kan ergens in het schema nog wat schuiven ( dit zijn nu namelijk 4 nachten).

• Ben ik lang genoeg in Sapa of heb ik het te strak gepland (het word wel veel reizen)
  • eigenlijk zou ik graag naar Hue willen en naar Hoi an. Hoe is Hue t.ov. Hoi an en is het haalbaar als ik dit in het schema zet en dus een dag minder op Phu Quoc ben? of is Hue leuke dan Hoi an? Ook ben ik benieuwd naar de route tussen beide steden.
  • Ik heb wat ruimer de tijd genomen voor de Mekong Delta. Ik heb nu twee hele dagen ingepland of kan dit ook korter?
  • wat is by far het beste resort op Phu Quoc? Ik wil nu het Chen sea beach resort boeken.

Wederom veel dank voor jullie inzet en beantwoorden van de vragen!

Met vriendelijke groet,

Matthijs

Hallo Matthijs,

Fijn dat je deze stap hebt genomen en blij voor je dat je tevreden bent met je uitgekozen vlucht; is inderdaad niet echt aan de prijs.

Ik heb je schema bekeken en ziet er helemaal haalbaar en mooi en rustig uit.

Maar je had ook wat vragen.

Sapa
Wanneer je alleen wilt hiken, dan is het wel voldoende.
Maar aangezien je op een zondag daar bent is het misschien een idee om die dag de Bac Ha zondag markt bezoeken ipv van hiken?

Hue vs. Hoi An

Hue is meer bezichtigen van gebouwen uit het keizerrijk, Hue was een vroegere hoofdstad.
Hoi An was vroeger een handelsstadje en heeft een mooi en leuk oud centrum en ook een mooie kust en strand.

Ik zou dit doen.

Na aankomst uit Sapa, naar het vliegveld gaan en dan een vlucht nemen naar Hue.
Heb even gekeken en je kan dan al om 10 aankomen in Hue vliegveld; koffers , transfers enz. dan ben je rond 12 uur in je hotel.

Dan vooraf, wanneer je een gids wild wilt, een trip regelen naar de Citadel ( kan je ook op eigen gelegenheid doen met een taxi, maar dan loop je misschien verloren? ).

Overnachten in Hue en in de ochtend iets regelen met een boottochtje over de Perfume River naar een mausoleum en dan naar Hoi An , via de pas, naar Hoi An.
Om het wat apart te houden kan je dit ook doen met de Easy Riders.

Dan ben je dus op de 15e in Hoi An in de late middag.

Phu Quoc
Wat leuk, je hebt het resort op het oog dat ik ook geboekt hebt.

Ik ken ook de luxe resorts van PQ, zoals La Veranda, Long Beach ed.
Maar ben zelf fan van Chen Sea omdat dit niet zo groot is ( 36 villa’s ) en helemaal top.

Overnacht zelf in de "beach front villa ", vind ik een mooie kamer en direkt aan zee.
Maar je kan ook een duurdere kamer kiezen en zelfs een prive villa met zwembad

Mekong Delta.

Ik zie dat je er 2 dagen / 2 nachten voor hebt uit getrokken.
Heb je al een idee hoe je deze wilt besteden?

Idee
Van Saigon naar Cai Be en wat varen en dan naar Can Tho en daar overnachten.
In de vroege ochtend de drijvende markt bekijken en ook die van Phong Dien, wat fruitboeren en in de late ochtend terug in je hotel.

Dan is het een beetje afhankelijk van je hotel, of dan door naar PQ of een dag lekker relaxen op je hotel aan het zwembad.
Wanneer je voor het relaxen gaat , dan moet je wel Victoria nemen.

Dan heb je the best of the best in Can Tho.
Ik verblijf hier echt elk jaar en is echt helemaal geweldig.

Nu dit allemaal beantwoord te hebben, zit je dus nog met je 4 dagen PQ.
Ik denk dat je deze dag op elke lokatie kan toevoegen ten koste van PQ, waar je wilt.

Hoop dat dit je weer wat verder kan helpen?

gr.
Ton.

Dag Ton,

Wat prettig dat ik erop kan vertrouwen een antwoord van je te ontvangen. Volgens mij heb je al een hoop mensen geholpen met jou kennis over Vietnam, waarvoor dank.
Het zal je wellicht opvallen maar ik ben een pietje precies en wat betreft deze reis een beetje wispelturig. Na aanleiding van jou opmerkingen heb ik wat aanpassingen gedaan. in het reis schema. Het op en neer reizen naar Sapa en het korte verblijf in Hue geeft me toch het gevoel dat ik veel aan het reizen ben aan dat tijd ons beperkt in onze bezoeken.
Nu ben ik in 2010 in China geweest waaronder in Yangshuo (tevens karstgeberte met werkelijk prachtige reis velden) Daarom heb ik besloten tijd te winnen door niet naar Sapa te gaan.
Mijn toekomstige vrouw heeft aangegeven het wel lekker te vinden even rust te hebben bij aankomst. Hieronder mijn aanpassingen. Een dag langer in Bai tu Long Bay en in Hue en ik ben van plan met easyriders van Hue naar Hoi an te rijden en daar een hele dag voor uit te trekken.

1 maandag 7 juli vertrek Amsterdam 11:45
2 dinsdag 8 juli Hanoi aankomst 09:30
3 woensdag 9 juli Hanoi
4 donderdag 10 juli Hanoi - Halong Bay
5 vrijdag 11 juli Halong Bay
6 zaterdag 12 juli Halong Bay - Hue (Nachttrein vanuit Hanoi)
7 zondag 13 juli Hue
8 maandag 14 juli Hue
9 dinsdag 15 juli Hue - Hoi An (easy riders tour gehele dag)
10 woensdag 16 juli Hoi An
11 donderdag 17 juli Hoi An
12 vrijdag 18 juli Hoi An - Ho Chi Minh
13 zaterdag 19 juli Ho Chi Minh
14 zondag 20 juli Mekong Delta
15 maandag 21 juli Mekong Delta
16 dinsdag 22 juli Can Tho naar Phu Quoc
17 woensdag 23 juli Phu Quoc
18 donderdag 24 juli Phu Quoc
19 vrijdag 25 juli Phu Quoc naar Ho chi Min
20 zaterdag 26 juli Vertrek Ho Chi Min 11:00

Ik denk met dit schema heerlijk de tijd te hebben om alles rustig te bekijken. Wellicht is Ho Chi Min wat kort maar ik pak een vlucht 's ochtends vanuit Hoi An.
Heb ik nog 1 vraag. het Chen sea beach resort schijnt behoorlijk afgelegen te liggen. Ik vind het toch wel prettig ergens een dorpje in te kunnen lopen/fietsen om rond te kijken wat te eten etc. Ik denk dan dat La Veranda dat geschikter is? Is dit een groot hotel? De recenties zijn allemaal goed.

Groet,

Matthijs

Mijn vrouw en ik zijn vorig jaar ook op Phu Quoc geweest. Inderdaad kun je beter een beetje in het centrum zitten. Dan kun je wat wandelen en s avonds heerlijk gaan eten op de lokale markt.
Voor recencies van hotels en prijzen wil ik je wijzen op de volgende site

Alvast veel plezier met de vorbereidingen van de reis

groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Hallo Matthijs,

Teveel eer, probeer mensen alleen maar op weg te helpen met een voor hen onbekende bestemming.

Denk ook even aan alle andere mensen die op deze site reageren en potentiële Vietnamgangers willen helpen .

Maar heb eerst even een vraag aan jouw.
Is het geen geheim meer, ik lees dat je toekomstige vrouw ook ineens in het verhaal voorkomt (-:

Ik zal eerst beginnen over PQ en dus Chen Sea.

Klopt dat Chen Sea wat afgelegen ligt, maar mijn beweegreden ( om daar te boeken ) daarvoor is dat je dan ook wat verder van het touristische gedeelte bent.
Dit gedeelte is overwegend Russisch georiënteerd, denk hierbij aan restaurants, bars (de klanten ) de menukaarten ed.

Met Chen Sea heb je dit bijna niet, en kan je naar een dorpje gaan waar geen , of weinig touristen zijn.
Wil wel naar de grote stad dan neem je een taxi en je bent er binnen een kwartier.
Zou je in "Le Veranda "zitten en je hebt geen zin meer om terug te wandelen, dan ben je ongeveer 10 minuten kwijt.

Ga je de andere kant op ( van Chen Sea ) , dan kom je in een klein dorpje , met lokale restaurants ( dus goedkoper ); ik vind dit wat meer hebben.
Kan je ook fietsen .
Maar is een keuze.

Ik ben daar in januari , en kan je dan over alle nieuwe ontwikkelingen en prijzen ed informeren.

Nu je schema

Niets op aan te merken.

gr.
Ton.

Dag Allen,

Nou het een en ander is geregeld. De eerste dagen in Hanoi. Een cruise met Indochina Junk in Bai tu long Bay en de laatste dagen in het Chen Sea Resort op Phu (beach villa op advies van Ton) en de vluchten daarnaar toe.
tot zover dank voor jullie hulp. De tussen liggende periode ga ik de komend maar eens rustig invullen.
groet Matthijs

p.s. nee TOn, ik heb gevraagd naar een voorkeur maar goed ook op Texel kan je de laatste dagen doorbrengen aan het strand ;-). Ze weet van niet!

Hallo Matthijs,

Fijn dat dit geregeld is, en je je blik op andere zaken kan richten.

Ik ben komend januari in Chen Sea, heb ook de beach villa, en zal je na mijn vakantie een aktuele update geven wat er nu te doen is in de nabije omgeving.

Wens je veel plezier met het voorbereiden van je bruiloft en je huwelijksreis ( en volhouden he ).

Heb je misschien nog iets te vragen je weet ons te vinden.

gr.
Ton.