Welke keuze te maken, helpppp !!

Beste reizigers, zoals elk jaar ben ik begonnen aan onze rondreis voor 4 weken in juli/ augustus.
onze vorige reizen ware zelfstandig en alles zelf geregeld nl:

• thailand
  • west usa
  • west canada
  • japan
  • indonesie
  • cuba

nu ben ik spoedig op zoek voor onze volgende roundtrip, onze keuzes vallen nl op:
1: Mexico, guatemala en belize
2: Malaysie en borneo
3: enkele vd griekse eilanden en Athene verkennen
4: Kroatie en (montenego)
5: ANDERE SUGESTIE

de laatste zijn dan wel dichter maar daarom niet slechter denk ik?
belangrijk is natuurlijk ook het weer, natuur, sfeer,… en graag verplaatsen we ons met een huurwagen.
Alle tips zijn welkom en ik wil zo spoedig mogelijk een beslissing nemen.
alvast bedankt

Spijtig, Niemand die deze landen kent blijkbaar ???:tear:

Hoi Dieter,je kan altijd met je vragen terecht op de verschillende landen forums hier op wereldwijzer!
Vragen over Maleisië kan je altijd posten op het Maleisië Forum daar heb je ook trouwens een subforum Borneo!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

wat denk je van Noord Griekenland, prachtige natuur, mooie wandelingen te maken, eventueel Albanie erachter aan plakken.
Meteora enz.

Om hier maar even op te reageren met een aantal mogelijkheden:
1 - Kroatië is heerlijk, geweldig land. Niet altijd overal even vriendelijke mensen, maar ach… Wel heerlijk relaxed aan de andere kant. Mogelijkheid om heerlijk de zee op te gaan, de binnenlanden te verkennen, cultuur mee te nemen, ideaal toch :wink:
2 - Papua + Indonesisch Borneo. Zelf dit niet gedaan, alleen Borneo en wat andere eilanden, Borneo toen relatief kort gedaan, met zijn allen spijt van gehad. Naar mijn mening het mooiste eiland waar we zijn geweest qua natuur en vriendelijkheid en persoonlijkheid. Heerlijk. Papua voor de natuur en voor de cultuur. Allebei heel erg bijzonder en tsja, zoek het maar eens op!
3 - Griekenland (vaste land of peloponnesos zou ik doen) Niet moeilijk doen en eens Griekenland verkennen is heerlijk. Alhoewel rijden in Athene niet prettig is, is dit land in ieder geval rijk aan cultuur. Het noorden telt meer bijzondere kloven, vikos kloof: in 1 woord WAUW!
4 - Spanje (evt. stukje Portugal) Spanje is een land dat nog veel meer heeft dan alleen maar strand. De armoede, culturele en fysieke verschillen zijn enorm door Spanje heen. Aan te raden gebieden zijn: Cabo de Gata (alhoewel, juli-augustus kan het hier gerust 45 graden worden, valt dus af) Daarnaast de Sierra de la Culebra, Sierra de Gredos, Sierra Nevada, Avilla, Sevilla, Cordoba, Parque natural de Doñana, Los Arconocales, La Linea de la Concepción (Gibraltar, enorme leegte in winkelcentra door crisis, natuur, aapjes) En verder nog veel meer om op te noemen. Dus in plaats van naar Barcelona eens echt een stukje verder gaan van de meest gegane wegen af.
5 - Marokko, ehm… Misschien heel gek in de zomer, maar ach. Het valt wel mee, de hitte is zo nu en dan even slikken, loop bijvoorbeeld niet zomaar de woestijn in ook al is het dan slechts 27 tot 28 graden. Zelf meegemaakt dat dit in 3 minuten is opgelopen naar 56 tot 57 graden. Dan is een halfuur lopen met slechts 2 liter water voor 4 personen erg weinig! Verder een enorm mooi land, heerlijke kennismaking met Afrika, maar ook met een stukje cultuur dat je ook in Europa (Spanje, Portugal, zelf deels Griekenland/Italië) terugvind. Toch zou ik dit niet per se aanraden, mogelijk beter in de lente :slight_smile:

Ikzelf zou denk ik kiezen voor Spanje, mits u dit nog niet gezien heeft. Ik ben er zelf nu echt al vaak geweest en het blijft indruk op me maken. De mooiste dingen gebeuren daar onderweg. Een maal 40 gieren op een karkas van een koe zien zitten, daarnaast veel herten, wolven mogen horen, lynxen kunnen spotten, heerlijk tussen de muren van Avilla gelopen (mooier dan Carcassonne!) en ondertussen al een keer of 10 in Cabo de gata geweest en ik kan vertellen dat dit zo een blijvende indruk op me heeft gemaakt. De hitte, de kassen, de manier waarop de Afrikanen daar worden behandeld, de natuur, echt bijzonder.