Ik wil graag fotograferen in december 2014 naar nieuw Zeeland. Welke richting kan ik het beste reizen i.v.m. Het licht? Van het noorder eiland naar het zuider eiland of andersom.
Ik hoor het graag van jullie
Gr. Melissa
Ik wil graag fotograferen in december 2014 naar nieuw Zeeland. Welke richting kan ik het beste reizen i.v.m. Het licht? Van het noorder eiland naar het zuider eiland of andersom.
Ik hoor het graag van jullie
Gr. Melissa
Ik ben geen fotograaf maar zou denken van noord naar zuid. Zo heb je de zon achter je, dit helpt toch om mooie vergezichten te vinden terwijl je in de auto zit. Heb je al een idee waar je naartoe gaat? NZ heeft heel erg veel fotogenieke pareltjes die echter niet allemaal op de begaande paden lopen. Ook voor macro-fotografie zijn er veel mogelijkheden.
Hai Frederik, volgens mijn reisgenoot schijnt het licht mooier en beter te zijn als je van zuid naar noord gaat. Ik wilde dat even checken:slywink:. Bedankt voor je tip. Ik heb nog geen idee ben me aan het oriƫnteren. Wel al onwijs veel zin in. :vrede:
http://www.lighttracapp.com/ Dit is een voorbeeld die je als hulpmiddel kan gebruiken er zijn er meerdere. December is wel een betere maand dan feb, mrt. Ik had vorig jaar veel last van de lage zon op mooie locaties. De zon staat ook lager natuurlijk. Hou er ook rekening mee dat het sneller donkerder word dan hier.
In december wordt het later donker dan hier. De zon komt dan ook hoger aan de hemel dan hier.