We hebben de mogelijkheid om juni, juli en augustus evt. september (totaal 3 a 4 maanden) naar NZ te gaan. Het is daar dan winter en we vragen ons af hoe het is qua weer en reizen op zowel noorder- als zuidereiland. Uiteraard info gelezen op internet, maar zouden het graag horen van iemand die hier ervaring mee heeft. We horen het heel erg graag! Dankjewel alvast!
Voor grote delen kan je Nieuw-Zeeland ook gewoon in de winter bezoeken! Alleen sommige tripjes zijn dan misschien wat minder mooi/leuk om te bezoeken zoals Bay of Islands en Coromandel, waar je toch ook komt de stranden. Maar het heeft ook leuke kanten. Zo kan je skieen/snowboarden in Tongariro National Park of rondom Queenstown, dat ook erg mooi schijnt te zijn in de winter.
Het Noordereiland is sowieso iets gematigder qua weer en klimaat dan het Zuidereiland. Regen kan je niet omheen maar de wegen zijn denk ik nog wel goed begaanbaar. Op het Zuidereiland kan dit anders zijn, met name als je graag Milford Sounds wilt bezoeken. Deze weg schijnt gesloten te zijn in de winter heb ik begrepen.
Maar in September kom je alweer richting het voorjaar en is het zeker goed te doen om Nieuw-Zeeland te bezoeken!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet in juli of augustus in Nieuw-Zeeland ben geweest, maar wel in september. Toen was het een graadje of 15. Ik had af en toe wel regen (maar dat had ik in december ook), maar op het moment dat het zonnetje doorkomt voelt het meteen een stuk warmer aan omdat de zon zo fel is in NZ.
Nogmaals bedankt, je informatie is top! Toen je zelf in NZ was, overnachtte je toen in een hostel/caravan of auto?
Wij denken er aan om een auto of busje ( misschien een caravan) te kopen en hier dus ook in te slapen. Denk je dat dat qua temperatuur te doen is s’nachts?
Ik heb stage gelopen in Nieuw-Zeeland dus sliep in een appartement. Toen ik aan het rondreizen was sliep ik in hostels, maar ik had ook niet de beschikking van een camper! Ik ken wel mensen die dit gedaan hebben, maar af en toe in steden ook een hostel/hotel namen voor de comfort. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe dat is in de winter qua kou!