wij hebben half nov t/m half jan tijd gepland voor nieuw zeeland. Ik lees dat alle nieuw zeelanders in vakantie tijd vaak massaal naar het strand/kust gaan. Ik hoorde dat de nieuw zeelanders dan juist naar zuidereiland gaan , voor de rust; dus dan beter in zuid beginnen en dan naar noord ? of juist andersom ? hoor graag jullie mening.
Mei Ling:dag:
Hallo,
Maakt niet veel uit. Ik heb zelf van noord naar zuid gereisd. Kinderen hebben vanaf december vakantie voor 6 weken en beginnen in januari weer. In die periode ook altijd een hotel kunnen vinden.
thanks moira, mogelijk is het een truuk van reisburo’s om boekingen te kunnen doen omdat ze zeggen dat je in deze periode alles vast moet leggen…? Ik wil liever zelf de vrijheid hebben.
Iemand nog suggesties om laatste week op noordereiland ergens rustig aan het strand te verblijven in lodge/hotel of cabin ? :zon02:
Ja is zeker een truukje van het reisbureau. Er zijn hier zoveel hotels te vinden dat zou niet eens lukken om die vol te krijgen hier. Ik heb nog nooit wat geboekt in Nieuw Zeeland tijdens een roadtrip en heb altijd een motel gevonden.
dan nog even de kwestie van internationaal rijbewijs; ene reisgids zegt; is verplicht, andere zegt niet nodig ? Kan je auto’s huren zonder internationaal rijbewijs ??
Ik heb wel eens gehad dat ik 's ochtends een nachtje bijboeken wilde en het hostel vol zat. Maar ach, bij de buurman was nog plek hoor. ![]()
Ik reis zelf altijd het liefste met IRB, soms zijn de klasse indelingen van de voertuigen bijvoorbeeld anders en een IRB vertaalt dat: mocht je dan met de politie te maken krijgen, is alles toch gelijk een stuk duidelijker.
Verder vond ik het in november lekker weer in het noorden, in het zuiden kan het dan soms nog frisjes zijn. Maar het is en blijft Nieuw-Zeeland, dus je moet hoe dan ook voorbereid zijn op regen en “4 seasons in one day”. ![]()
Hallo,
Ja ik zou het wel regelen want wettelijk gezien ben je het verplicht. Al is er bij ons nooit om gevraagd. Het kost je 14 euro ongeveer dus dat is de te doen.
Ja die 4 seizoenen op een dag kloppen inderdaad. Hebben weer 3 geweldige dagen hier gehad en nu is het hier weer somber. Het was hier afgelopen dagen zo’n 23 graden zo lekker als begin van de lente.
Hallo,
Ik zou zeker een internationaal rijbewijs aanvragen. Wij zijn 1 maal tegengehouden geweest door de politie (reden 90km/u waar we maar 70 mochten) en ze vroegen meteen naar het internationale rijbewijs. Ze hebben niet eens naar het Belgisch rijbewijs gekeken.
Of het echt verplicht is weet ik niet.
Sarah
heb er net een gehaald, 16 eurootjes! pasfoto en rijbewijs meenemen zu ANWB ![]()
Wel handig dat wij daar geen last meer van hebben. Wij hebben 2 rijbewijzen een kiwi en een NL rijbewijs.
Mijn tips:
- reis van Noord naar Zuid. Het zuidelijk eiland is overall gezien toch mooier dan het noordereiland.
- int. rijbewijs: ik zou het risico niet nemen voor die circa 15euro. Bij ons nog nooit naar gevraagd, maar je weet nooit…
- vastleggen? Niet echt noodzakelijk… je vind altijd wel iets. In de ochtend of avond ervoor iets prikken voor volgende dag, moet zeker lukken.
Veel plezier!