Ik wil begin februari 2012 naar NZ voor ongeveer 6 weken. Zijn er nog meer mensen die rond die tijd daar heen gaan? Zo ja, Hoe ga je reizen? Van noord naar zuid of andersom? Mijn tickets heb ik nog niet geboekt, maar ga dit binnenkort wel doen.
Hoi denise,
Ik ga ook in februari naar nieuw zeeland, maar dan 26e pas.
Wanneer ga jij en hoe wil je gaan reizen? Lijkt me leuk als het zo uit komt een stukje samen te gaan.
Gr Terry
Ik denk er ook over om in Februari naar Nieuw Zeeland te gaan!
Ik ga waarschijnlijk eerst met Australian Backpackers naar Sydney te vliegen.
Ik blijf dan misschien nog even in Australië, of ik vlieg na de introductie week meteen door naar NZ… (en ga daarna verder Australie ontdekken). Heb in ieder geval nog niks geboekt staan, ben oriënterende!
Ik ga in iedergeval een leuke rondreis maken met Stray buslines, ook te boeken via het Nederlandse zusterbedrijf Kiwilines (zie www.kiwilines.nl). Waarschijnlijk boek ik dan de rondreis maximus, een flexibele hop-on hop-off bus die door heel NZ gaat… Kun je net zo lang overdoen als je wilt, en hier en daar een weekje langer blijven als je wilt :). Ook heel gezellig, want je ontmoet meteen veel mensen!
En nog even in aanvulling op het vorige: ik denk er over in Auckland te beginnen, en dan eerst naar het noorden door te reizen en dan af te zakken naar het zuiden!
Ik ga ook volgend jaar voor ong. 2 maanden naar N-Z, zij het dat ik er pas begin mei aankom. Ik vlieg op Auckland, dus begin daar ook: waarschijnlijk kies ik voor de Magic Bus, en maak ik een rondje. Wil ook graag een lus maken helemaal naar het noorden. Mogelijk begin ik daarmee, of eindig ik daar. Ik maak hoe dan ook een rondje, dus kom weer terug in Auckland.
Ben echt heel benieuwd!
Maar ik ga toch eigenwijs van Zuid naar Noord Ik hoop alleen dat ik niet de enige bent Ik zie daar wel hoe lang ik op elk eiland blijf. ik heb even gekeken bij Kiwilines. zitten een paar leuke routes tussen, weet je of je daar ook langer over mag doen? aangezien ik voor 6 weken ga.
Ik denk dat ik pas beslis wanneer ik in nieuw zeeland ben hoe ik ga reizen. Je weet nooit hoe het gaat
Haha, lekker toch? Jouw reis! Ik ga zelf niet met Kiwilines, maar volgens mij kun je bij de meeste hop on/hop off-organisaties zelf bepalen hoe lang je op bepaalde plekken blijft, en is er alleen een minimumduur voor een bepaalde route.
mijn naam is Kimi Boes en ik heb toevallig jullie posts gezien Ik heb een hele tijd voor Stray gewerkt en heb nu mijn eigen tour opgericht voor mensen die NZ op een echt Kiwi manier willen leren kennen. Bacon and Eggs Tours is 25 dagen all inclusive met maximaal 10 ‘awesome’ mede - reizigers. Ik ben zelf 25 jaar en reizen is mijn passie Ik heb Bacon and Eggs opgericht omdat ik al vele malen zelf door NZ gereist ben en helemaal verliefd ben in die land. Met mijn tour brengen wij mensen weg van de toeristische tour groepen en laten ze het echte NZ zien. Ik werk samen met een Kiwi guide die ook 4 jaar voor Stray gewerkt heeft en nu graag zijn kennis over wil brengen om mensen die echt geinteresserd zijn in dit geweldige land.
Wij zijn er niet op uit om commercieel te zijn, we willen gewoon lekker met een gezellige reis groep NZ bereizen. Met deze post wil ik jullie alleen laten zien dat het mogelijk is om met like-minded people NZ te zien en leuke mensen te leren kennen en adembenemende plekken te zien.
Ik weet dat het klinkt alsof ik hier mijn tour wil verkopen, en dat wil ik natuurlijk ook, maar meer om het mogelijk te maken om een leuke groep mensen samen te krijgen en samen een leuke tijd in NZ te hebben. Jullie kennen mijn natuurlijk niet daarom mijn blog: kimiboes.blogspot.com waar je mij kan leren kennen en een tijdelijk blog baconandeggstours.wordpress.com
ik ben benieuwd wat jullie van mijn ‘hobby’ vinden en misschien willen jullie zelfs met mij reizen :)!!!
ook voor andere informatie over NZ kun je mij vragen, ik heb hier gewerkt en gewoond en weet een heleboel over het land om je vakantie onvergetelijk te maken.
LG, Kimi
Wij vertrekken ook in februari en willen van zuid naar noord reizen. In eerste instantie wilden we van noord naar zuid, maar ons is het andersom aangeraden. Juist omdat het in het noorden warmer is/ beter weer is. Dan heb je het gevoel dat je je vakantie echt afsluit met vakantie omdat het zonnig en warm is.:vak02:
Wij gaan ook van zuid naar noord, eigenlijk alleen maar omdat we terug vanaf auckland vliegen.
Ik kan me voorstellen dat je eerst het NE aandoet en daarna het ZE, omdat het ZE mooier schijnt te zijn. Op die manier heb je het mooiste op het laatst. Alhoewel ik ook ergens heb gelezen dat de zon beter staat als je van zuid naar noord rijdt, of dit zo is en waarom weet ik ook niet precies!
Juist niet beter. De zon staat noordelijk van je want je bent aan de zuidkant van de evenaar en ook van de steenbokskeerkring. Dus kijk je in de richting van de zon.
Ga 8 feb maar uitsluitend naar het NE.
Hahahaaaaa, wat een discussies alemaal over Noord en Zuid. Ik heb allebei gedaan en ze zijn allebei mooi en toch anders. Hoe je ook gaat, ga gewoon en zie hoe het loopt. Dat is het mooie van reizen, je eigen ontdekkingsreis in een onbekende omgeving.
Ik ga zelf begin februari weer. Ik begin in Christchurch (Zuid dus) en zie wel hoe het loopt. Vorig jaar allerlei vormen van vervoer gehad. Het liften en meerijden met andere backpackers in hun auto blijft het leukst. Buspasses hebben iets te veel beperkingen en je bent altijd afhankelijk van de route/tijdstippen etc. Iedereen heeft natuurlijk zijn wensen.
Voor wie er allemaal zijn in februari…tot dan. Laat me niet staan langs de weg he
Wij gaan ook in feb voor familiebezoek en blijven alleen op het noordereiland. De planning is dan om de east cape te bekijken en dan naar het zuiden af te zakken en daarna richting Wanganui en Cambridge voor een bruiloft.