ik ben een 26-jarige werkende mens die er een maandje op uit wil trekken. Dit jaar deed ik reeds een rondreis in INDOCHINA waar ik kiwi’s leerde kennen. Sindsdien heb ik mij verder verdiept in dit prachtige land en snel de beslissing genomen om dit als volgende vakantie te boeken.
Zelf heb ik niet veel ervaring met het Backpacken, dit zal de eerste keer zijn dat ik er alleen voor sta! (vorige reis was via INTREPID en volledig georganiseerd)
Bedoeling is enkel de vlucht te boeken en dan zien we wel … :wereld:
Als er mensen zijn die dezelfde periode gaan, laat gerust iets weten! Stukken samen reizen kan leuk & kostenbesparing zijn!
Backpacken in NZ is minder populair/makkerlijk dan bijv. Azie en Australie. Je ziet er veel minder. heel veel reizigers (en wij ook) huren een campertje en crossen daarmee het Noorder- en Zuidereiland rond. Er rijden ook wel bussen tussen de steden en ook backpacktripjes, maar Nieuw Zeeland is juist ook mooi om zelf te rijden (en te stoppen waar je wilt). Dus meest leuke is om met 1 of 2 anderen een combireis te doen en een camper te huren.
Nee, ik vlieg vanuit Londen om 22:00 uur, vertrek wel vanaf Schiphol naar Londen. Van daaruit via Kuala Lumpur naar Auckland. Ik heb een ticket voor Stray Bus en ga eerst naar de Bay of Islands, en daarna vanuit Auckland naar het zuiden.
En jullie? Auto of camper gehuurd?