Hallo allemaal!
Ik ben van plan om in de zomervakantie van 2012 ongeveer een maand naar Nieuw-Zeeland te gaan. Deze periode omdat ik op het HBO zit en dus aan vakanties vast zit. Nieuw-Zeeland omdat ik nog geen een keer ben gaan backpacken en ik nog een keer buiten Europa ben geweest en dit wil ik beide hel graag. Naar een land gaan waar het goed is om te backpacken (in NZ zijn ze dat blijkbaar wel gewent) en waar ik me verstaanbaar kan maken (mijn Engels is, volgens een Engels meisje, zeer goed) lijkt me dan geen verkeerd idee.
In NZ zijn speciale busreizen. Ze werken met een systeem dat je uit en in kan stappen waar je wilt. Dat wilt zeggen dat, als je het ergens naar je zin hebt, dat je daar langer kan blijven en een paar dagen later een andere bus pakken die dezelfde ronde rijd. Op zo’n manier zie je veel van NZ en ben je niet afhankelijk van het liften, maar heb je toch de vrijheid om te doen wat je wilt. Ik heb bijvoorbeeld een busreis gevonden die in zeven dagen zowel door het zuider- als het noordereiland rijd. Uiteraard kan je er veel langer dan zeven dagen over doen omdat je overal langer kan blijven. Op die manier kan je meer zien, omdat je denk ik met een busreis van zeven dagen door zo’n groot gebied niet veel zal zien.
Verder zal ik nog niet verder in de details gaan, zo heel veel onderzoek heb ik verder ook nog niet gedaan. Ook de busreis is zomaar en idee, betere ideeën zijn zeker welkom. Als iemand ervaring heeft met zulke busreizen hoor ik het ook graag!
Lijkt het jou leuk om mee te gaan naar Nieuw-Zeeland? Laat het dan even hier weten. Ik zoek iemand die flexibel is (qua planning etc) en niet elke dag al wilt gaan plannen. Daarnaast betekend samen reizen zoor mij niet dat we alles per se samen moeten doen; ik zou het juist fijn vinden om af en toe helemaal alleen wat te doen.
Maar dus nogmaals: laat even wat weten als je het leuk lijkt!