Ik ben vast een beetje rond aan het kijken, want wil graag volgend jaar in het najaar voor een week of 4/5 naar Nieuw Zeeland. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen om te gaan backpacken, of om een gedeelte georganiseerd te gaan reizen. Heeft er iemand nog tips of zelfs misschien nog plannen om deze tijd te gaan??
Ik ben zelf afgelopen jaar rond die tijd in nz geweest, en heb het zuidereiland gereisd met Stray, soort hop-on-hop off bus… opzich prima, maar je hebt niet zoveel vrijheid als dat je zelf een campertje huurt, wat ik op het noordereiland wel gedaan heb.
Kijk zeker of je de Tongariro Alpine Crossing kunt doen…wij hadden geluk het was 1 dag mooi weer in 2 weken…en er lag nog veel sneeuw enzo! Super tof…
Alles is eigenlijk mooi in NZ, niet teveel in de steden blijven hangen, maar lekker de natuur in! Mt Taranaki vond ik ook een ervaring opzich.
Leuk om te horen dat jij naar Nieuw-Zeeland wilt gaan om te reizen! De studenten die via Stagehuis een stage zoeken in Nieuw-Zeeland gaan voornamelijk in Februari en September op stage. Kijk op onze social media pagina´s voor meer informatie. Natuurlijk kun jij een bericht plaatsen op bijvoorbeeld onze facebook pagina en wie weet kun je samen met één van onze studenten reizen naar Nieuw-Zeeland!
Ook ik vertrek in dezelfde periode (wellicht 2 maanden eerder) naar Nieuw Zeeland. Ik denk dat als je voor avontuur wil gaan je eerder kan gaan backpacken en slapen in verschillende hostels dan te gaan met een georganiseerde reis. Deze reizen bieden je natuurlijk wel meer zekerheid.
Zelf ben ik van plan om een jaar te gaan backpacken in Oceanië, daarbij te werken in Nieuw Zeeland op farms en in bars indien mogelijk.
Succes met het plannen van je reis en natuurlijk veel plezier