Backpacken NZ eind 2014

Hoi allemaal,

Ik ben Anna, 18 jaar en ben van plan begin december naar Nieuw Zeeland te vertrekken. Als het goed is ben ik dan geslaagd voor mijn vwo diploma en ben ik dan al hard aan het werk om deze reis te gaan bekostigen. Ik heb nog geen echte concrete reisplannen, maar het idee was om gewoon heel relaxed te gaan backpacken en zo veel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen. Als het nodig is, wil ik daar misschien nog gaan werken en dan leek mij WWOOF’en wel een leuke optie. Ik kijk er heel erg naar uit om deze grote reis te maken, alleen lijkt het me nog veel leuker om dit samen met iemand te doen. Dus, ben je geïnteresseerd? Laat het me weten!

Mvg,
Anna

Hoi Anna,

Ben je echt van plan om al in december te gaan of zit daar nog speling in?
Zelf ben ik van plan om in februari naar Nieuw Zeeland te gaan. Mede omdat dan de Temperaturen het beste zijn :slight_smile:

En hoelang is je plan om naar nieuwe zeeland te gaan? Let me know :slight_smile:

Ben zelf een jongen van 22 jaar.

Groeten,
Tobias

Heee Tobias,

Ik zat te denken om rond eind december/begin januari te gaan, maar het liefst niet veel later aangezien de zomer daar dan weer tegen het einde loopt. Mijn plan was om minimaal 2 maanden te gaan, maar het liefst wat langer om zoveel mogelijk te zien en te ervaren. Verder heb ik zoals hierboven genoemd nog niet echt concrete reisplannen gemaakt. Want wat zijn jouw plannen?

Groetjes,
Anna

Hi Anna,

Februari schijnt daar wel mooiste te zijn. Me nicht woont namelijk in nieuw zeeland. Maar halverwege januari is ook wel een mooie tijd om te vertrekken die richting op. Mijn planning verder is om daar ongeveer 5 weken te verblijven. Vooral via couchsurfing en airbnb. Goedkoop en kan je toch heel veel doen. Tevens heb ik wel al paar plaatsen die ik graag wil bezoeken.

Als je mogelijk interesse heb om samen te reizen of een deel samen te reizen. Stuur me dan maar ven pb’tje. Is wat makklijker.

Groetjes,
Tobias

Via Wereldwijzer app

Hee Anna!

Ik ben ook van plan om begin december richting Nieuw-Zeeland te gaan voor ongeveer 6 weken. Daarna wil ik zelf nog richting Zuidoost-Azië maar misschien zouden we samen kunnen reizen in Nieuw-Zeeland? Mijn plan was om zo lowbudget mogelijk te reizen, dus overnachten in hostels en ik was zelf van plan een buspas te kopen en misschien eventueel voor bepaalde stukjes een auto te huren voor plekken waar geen busverbinding is.

Misschien kunnen we wat ideetjes uitwisselen en wie weet waar we op uit komen?

Groetjes Margherita