Hoi,
Ik heb een vraagje:
Heb ik een goede keuze gemaakt voor mijn 2 maanden NZ?
Februari + half maart = zuidereiland
en halfmaart + april = noorder eiland.
Vraag dit i.v.m. het klimaat.
Ik hoor het graag!
Hoi,
Ik heb een vraagje:
Heb ik een goede keuze gemaakt voor mijn 2 maanden NZ?
Februari + half maart = zuidereiland
en halfmaart + april = noorder eiland.
Vraag dit i.v.m. het klimaat.
Ik hoor het graag!
Waar ben je bang voor, qua klimaat?
Je zult sowieso regenkleding moeten meenemen of kopen, Nieuw-Zeeland is vaak “4 seasons in one day”. ![]()
Nou iedereen start vanaf Auckland, was ik ook van plan en toen hoorde ik dat ik beter kon starten in christchurch i.v.m het weer?
Zuider eiland is mooier in februari dan in april?
Maar ik koop regenkleding daar wel, scheelt weer in me rugzak op de heenweg en in Australie!
Naar het noorden toe reizend, reis je inderdaad misschien nog een beetje met de warmte mee, maar het Zuidereiland schijnt prachtige nazomers te hebben, dus laat je er niet teveel door leiden hoor. ![]()
Heel simpel gezegd: in de Sounds sneeuwt het soms midden in de zomer en in de Bay of Islands komt de temperatuur ook in de winter niet onder het vriespunt. Je gaat in onze periode september - november, dus dan kun je qua weer gewoon alles verwachten.
Niet erg hoor, ik heb toen bij The Wharehouse ook een parka gekocht en die winkel vind je werkelijk in ieder dorp! ![]()
In 2 maand kun je trouwens ook heel mooi in een rondje reizen, bv eerst even genieten van de èchte zomer in de Bay of Islands + omlaag reizen richting Wellington t/m half februari, half feb/half maart Zuidereiland en tweede helft van maart terug op het Noordereiland. Dan weet je ook qua Noordereiland een beetje wat je verwachten kunt en kun je ter plekke makkelijker beslissen of je even wilt blijven hangen op het Zuidereiland (“want het is zo mooi”) of terug wilt naar het Noordereiland (“want het weer is echt vreselijk”).
Nou mijn tickets staan vast gewoon:)
Start in Christchurch en vertrek in Auckland.
Maar ik denk dat het wel prima is zo, ik zie het anders wel! Je weet in NZ toch niet wat je kan krijgen!
Oh, je hebt al tickets gekocht! Ik dacht dat je advies wilde voordat je ging kopen, haha!
Maar wat je zegt klopt helemaal: qua weer weet je het in NZ maar nooit, maar zowel zonnebrandcrème als warme chocolademelk is door het hele land heen te krijgen hoor. lol2
Haha, lijkt me geweldig om dat mee te kunnen maken.
Ik heb me tickets al gekocht.
Ik vertrek 23 augustus naar Australie, daar ben ik tot februari en dan vertrek ik voor 2 maanden naar NZ en dan tot juli weer in Australie en dan nog 2 weken Fiji + 1 week Hongkong dus leuk vooruitzicht !
Wauw, wat een reis! Super zeg…!
Je hebt een werkvisum voor Australië, denk ik dan?
Haha, ja leuke reis he! Heb er ook ontzettend veel zin in!
Ja, ik heb een werkvisum :), misschien ga ik in NZ WWOOF doen, heb jij hier ook ervaring mee?
Ik hebt WWOOF nooit gedaan, ik hou niet zo van oogsten haha, maar wel vaker via helpexchange gewerkt. Een soortgelijk principe, maar dan breder.
Als ik voor een paar maand op reis ben, vind ik het heerlijk om even op een plaats te settelen, bijvoorbeeld op een boerderij. Even een tijdje dezelfde mensen om me heen, mijn eigen slaapkamer (en wat geluk een eigen badkamer) even niet continu plannen en regelen en reizen… En daar zijn dat soort programma’s ideaal voor.
Wel vind ik het wat zonde van je werkvisum om te gaan WWOOFen hoor, het is namelijk niet de bedoeling dat je daarvoor geld krijgt. Kun je een beetje paardrijden? Want er zijn genoeg boerderijen waar ze mensen nodig hebben en waar je wel ook een gedeelte van de tijd kunt werken tegen inkomsten.
Ik heb geen werkvergunning voor nieuw zeeland, daar wil ik WWOOF gaan doen,
maar voor Australie heb ik een werkvergunning en daar wil ik dus betaald werk gaan doen.
En nee, ik kan niet paard rijden, niets voor mijn!
In februari is het meeste oogstwerk wel voorbij en worden de werkjes weer wat minder. Begin dus redelijk op tijd (maandje van tevoren) de site in de gaten te houden op leuke klusjes.
En meld je eventueel ook aan bij helpex, het basislidmaatschap bij hun is gratis. Enig idee wat je wel wilt doen?