halverwege oktober willen wij voor 6 weken naar Nieuw-Zeeland. We weten al welke plaatsen we aan willen doen, maar wat we nog niet zeker weten is waar we moeten beginnen. In het noorder- of in het zuidereiland?
We twijfelen ivm het weer, de prijs (beginnen in Auckland is iets duurder), de drukte (zuiden rustiger dan noorden) en het landschap (zuiden schijnt spectaculairder te zijn dan het noorden).
Heeft iemand tips? Of hoe hebben jullie het gedaan en hoe is dat bevallen?
Welkom op het forum. Als je hier in de onderwerpen zoekt, dan kun je al wat meer informatie krijgen. In oktober komt Nieuw-Zeeland net uit de winter op het Noordereiland. Op het Zuidereiland wordt er nog voor een aantal weken geskied. Er ligt hier dan dus op diverse plekken nog sneeuw en het kan best koud zijn. Er is een groot verschil in temperatuur tussen het Noordereiland en Zuidereiland.
Mijn advies is om eerst het Noordereiland te doen (2,5 week) en dan de rest (3,5 week) op het Zuidereiland te reizen. Volgens mij maakt het qua kosten niet veel uit. Vliegen op Auckland is vaak goedkoper.
Aangezien het Zuidereiland mooier en rustiger is, is het vaak leuker om dit als laatste te doen, omdat het Noordereiland al prachtig is, maar het wordt dan alleen nog maar leuker.
Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.