Beginnen in Auckland en waar het beste weer opstappen na 4 weken?

Ik kom er maar niet uit! Ik wil graag volgend jaar november naar Nieuw-Zeeland, om te beginnen in Auckland. Ik wil zoveel mogelijk zien in de 4 weken. Ik dacht eerst van Auckland tot Auckland reizen maar dat lijkt mij geen optie, aangezien zuider-eiland mooier is en ik daar langer wil blijven en ik beter voor Chirstchruch of wellington kan kiezen als opstapplaats.

Wie weet welke van de 2 plaatsen het beste is om op te stappen als eindpunt en waarom?

Wij zijn begonnen in Auckland en zijn gestaag zuidwaarts gegaan tot helemaal in Fjordland.
We hadden het geluk dat ons vliegtuig huiswaarts terug vertrok van in Christchurch. Dit is de grootste luchthaven van het zuidereiland, de rest stelt niet zoveel voor. Misschien kan je ook voor een relatief goedkoop prijsje een vlucht van Christchurch terug naar Auckland op de kop tikken

Wellington ligt nog op het zuidelijke topje van noordereiland en zou ik alleen aanraden als je in het noorden van zuidereiland blijft. De mooiere gedeeltes bevinden zich echter meer centraal en naar het zuiden toe, al mag je de Charlotte Sounds en Abel Tasman zeker niet missen!