Welke kaart van vietnam is de beste en tips over vietnam

Hallo Forumgangers Gaarne zou ik weten welke de beste kaart is die ik moet kopen van Vietnam ,Omdat ik volgend jaar naar Vietnam te gaan voor 2 maanden om Vietnam echt te ontdekken, veel tips zijn ook welkom hoor dank u

Hallo Jose,

Ik zou niets kopen voorlopig.

Kijk eerst op een landkaart via internet welke route je wilt volgen.
Misschien wil je sommige stukken vliegen of met de bus doen?

Je moet wel bedenken dat het land echt heel groot is; van Saigon naar Hanoi is 2100 km.
Is dus vergelijkbaar met de afstand Nederland tot een populaire badplaats in Spanje.
Je kan dan niet een gedetailleerde kaart kopen voor het hele traject voor wat leuk is in België , Nederland en Frankrijk, met alle binnen weggetjes , touristische plekken enz.

Wanneer je weet hoe je traject gaat worden dan zou ik pas per lokatie een kaart kopen of downloaden via internet.

gr.
Ton.

1 like

Hallo Ton ja vooral bedankt Ja ik weet het tis een groot land hoor maar ik denk in 2 maanden dat het doen is om op het gemak te doen natuurlijk kun je niet alles zien dat is onmogelijk maar toch een grrot beeld krijgen van het land en vooral de natuur en de plaatselijke mensen normaal is het plan om van saigon naar Hanoi te reizen, per bus en trein eerst de delta streek doen een paar dagen zeker en dan langzaam opschuiven Hanoi en zeker halon bay en de bergstreek sapa( een week of 2 denk ik

Hallo Jose,

Met 2 maanden kan je zeker op het gemak reizen en veel zien.
Ben wel benieuwd waarom je van zuid naar noord reist?

Wanneer je in de wintermaanden reist noord naar Zuid?

gr.
Ton.

Waarom van zuid naar noord, normaal ga ik in januari aan zetten en dan is het nog te koud in de bergstreek (sapa) zeg eens hoeveel geef jij voor een ticket naar saigon,met de vlieger,aja zit ook nog met vele vragen maar ja tis te vroeg nog om ze te stellen maar een vraag zou ik willen weten, nieuwjaar in Vietnam word stevig gevierd en als ge daar zijt heb je er last van kan je dan nog verder reizen eventueel en plaats vinden in guesthouse want ik doe de reis budget vriendelijk bedankt voor de informatie

Hallo Jose,

Wat is vroeg, ik heb mijn komende reis al helemaal klaar en alle hotels en vluchten zijn al geboekt voor december 2013 en januari 2014.
Mijn visa is ook al binnen.

Wanneer je wilt weten wat een gemiddeld ticket gaat kosten voor jouw periode zou ik , als ik jouw was , rond de tijd wanneer je wilt boeken even een nieuw topic openen voor prijzen en vanaf welke luchthaven , overstappen, overstaptijd, maatschappij enz.

Denk dat je dan wel vele tips zult krijgen.

Ik vermoed dat je eind januari en februari gaat reizen omdat je nieuwjaar noemt, bedoel je TET?.

Klopt dat het dan drukker is en het vinden van een overnachting ook wat moeilijker is; maar die is wel te vinden.
Het reizen met een touristen bus is geen probleem.
Wel moet je misschien wat flexibeler zijn.
Prijzen zijn wel hoger dan normaal.
Geld ook voor eten, drinken, overnachten ed.

Maar voor westers nieuwjaar is het geen probleem.
Saigon is dan heel gezellig.

Maar wanneer je aan deze periode zit te denken, misschien een idee om van Koud naar warm te gaan ( noord naar zuid )?

gr.
Ton.

Hallo ton ik ga liever vanwarm naar kouder hoor (lol) maar de reden is ook dat ik het mooiste voor laatst hou omdat ik denk dat het noorden het mooist is (mijn opinie) jij zijt daar al zoveel maal geweest, dus u reis staat al vast dat is vroeg en u hotels ook dus zit ge vast aan een schema dan en moet ge daar dan ook zijn, ik zit liever niet vast hoor dan kan ik terplaatse beslissen wat ik doe en nog een vraagje de delta bij saigon is dat de moeite om daar een paar dagen naar toe tegaan denk het wel moet nog zoveel lezen over Vietnam een boek heb ik al bedankt hoor voor de informatie en als ge een paar intersante websites ken over Vietnam ge moogt ze doorgeven hoor groeten van jose( 60 jaar)

Hallo Jose,

Bedankt voor je motivatie om van Zuid naar Noord te gaan.

Maar wil wel even reageren op het vroege boeken van mij en misschien dat andere vroegboekers hier ook wat aan hebben.

Omdat ik al meer dan 10 jaar in Viet Nam mijn vakantie doorbreng, weet ik wel waar ik wil verblijven en hoelang.
Ik weet wanneer vrienden van mij jarig zijn en dan naar hun dorp ga, vandaar dat ik een planning hanteer.

Maar deze planning betekend niet dat ik hieraan gebonden ben, ondanks dat ik deze geboekt heb en betaald.

Het verschil tussen reizen in Viet Nam en Europa is dat je 2 dagen voor aankomst in een hotel kan annuleren en je het complete bedrag terug krijgt.

Stel ik heb geboekt voor zeg 2 nachten Can Tho en kom in Saigon leuke mensen tegen uit Australië en zij vragen om mee te gaan naar Nha Trang wat niet in het schema stond.

Ik kan dan gewoon hotel Can Tho annuleren en krijg mijn volledige reissom terug, mits de annulering 48 uur van te voren is.
Kan dus gewoon naar Nha Trang en ben niet meer aan het schema gebonden.

Stel dat ik naar andere plaatsen heb geboekt en ga met de Australiërs verder naar plekken die niet in het schema staan en dan krijg ik gewoon mijn geld terug.
Ben dus echt wel flexibel en zit niet vast aan het schema…

Uitzondering hierop zijn wel de eventuele geboekte vluchten, alleen wanneer je de goedkoopste hebt geboekt.
Met een flex ticket krijg je zelfs dan je geld terug minus administratie kosten.

Betekend dus dat vroeg boeken geen geld kost en je weet wat je boekt en veranderen kost je ook niets; dus bied heel veel voordelen volgens mij?

Ik het noorden ook heel mooi en ben er vele malen geweest.
Maar ik heb mijn persoonlijke voorkeur en die ligt echt in het zuiden.

Dus op je vraag of Saigon en de Mekong Delta bij een 2 maanden reis in Viet Nam erbij horen, kan ik en volgens mij iedereen schrijven , natuurlijk!!!

Wanneer je zoveel tijd hebt is het een groot gemis , persoonlijke titel, om dit niet te bezoeken.

gr.
Ton.

Hallo Ton bedankt voor de informatie. en weet je de goedkoopste reisagenten of bureaus voor een trip naar de mekong voor een paar dagen en halong bay voor een paar dagen of is er niet veel verschil daarin bedankt groeten van jose

Hallo Jose,

Helaas Jose, weet ik zo niet de goedkoopste bureaus.
Ik vind dat je niet alleen de prijs moet kijken, maar ook wat een tour inhoud en wat er geboden wordt.

Bedoel dan , even als voorbeeld, denk dat het dan duidelijker is wat ik bedoel.

Stel je boekt een trip naar de delta voor 1 dag ( bedragen zijn fictief o het duidelijker te maken ).

bij bureau A kan je een Mekong Delta tour boeken voor 20 usd.
ophalen bij je hotel Saigon om 8 uur en einde trip om 17:00 uur

Bij bureau B Mekong Delta tour voor 25 usd
Ophalen Saigon hotel om 8 uur en einde trip om 17:00 uur

Bureau A is goedkoper, maar heeft volgens het schema geen lunch in rekening gebracht wel wordt je naar een restaurant gebracht en wordt er 2 uur voor uitgetrokken.

Terwijl je bij B wel een lunch krijgt ( zit in de prijs ) en er wordt 1 uur voor uitgetrokken en er word dan ook nog wat langer gevaren of een andere bezienswaardigheid bezocht.

Kan ook zomaar zijn dat je bij A voor een 2 daagse trip Can Tho met bezoek aan Cai Rang, Phong Dien + kannaaltocht goedkoper uit bent dan bij B, omdat deze alleen Cai Rang heeft en phong Dien + Kanaaltocht een optie is waar je voor moet bij betalen.
Dit ondanks dat ze dezelfde prijs hanteren voor een 21 daagse tour naar Can Tho.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?

Per bureau kan de prijs verschillen per tour en om 1 bureau als goedkoopste te noemen is daarom best moeilijk.

Ik zou je adviseren om gewoon uit te zoeken wat je wilt per lokatie en dan kijken wat het goedkoopste bureau is.
Kan je gewoon daar bekijken,of op internet om een idee te krijgen van de prijzen en zo te kijken of je budget dit ook toe laat.

Er zijn ook trips waar het niet uitmaakt wat ze bieden en je gewoon voor de goedkoopste aanbieder kan gaan.
Neem bijv. de Cu Chi tunnels, maakt niet uit of je dit koopt voor 6 usd of 20 usd.

Voor Saigon heb ik een wandel route gemaakt en deze kost je je ongeveer een dollars of 3 aan entree gelden en kan je doen na een ochtend trip aan Cu Chi .
Ga je voor 6 usd ( worden echt aangeboden in jan. 2013 ) + die 3 usd ben je voor 9 usd klaar, waar anders al snel 20 a 30 usd voor wordt gevraagd.

Ga je als diner Ban Xeo eten bij de roze kerk 9 beste Ban Xeo restaurant van Saigon ) heb je voor echt gegeten tussen de vietnamezen en de prijs is niet hoog.
Scootertaxi 2 usd vanaf distict 1 opera house ( normale taxi 3 a 4 usd max. ) + 3 a 4 usd pp voor het eten.

Ik denk dat je niet je je vooraf gaat boeken, maar bekijk even wat je wilt per gebied en bekijk dan de prijzen ter plaatse en dan boeken bij een bureau.

gr.
Ton.

hallo ton Dank u wel voor de uitleg groeten van jose