Hallo Noortje,
Bedankt, met deze informatie kunnen we je zeker helpen.
Ik denk, wanneer ik het zo lees, dat Hue niet echt iets voor jullie is.
Je bezoekt dan voornamelijk gebouwen en graftombes.
Hoi An is daarentegen wel iets voor jullie, mits het weer mee werk; is namelijk wel tyfonenseizoen.
Verwacht daar geen zwem-of strandweer.
Wanneer ik in Hoi An ben vlieg ik zelf altijd naar nha Trang, maar de bus kan natuurlijk ook, maar dit is dan wel een rit van rond de 12 uur.
Of je moet een stop pakken in Quy Nonh, is halverwege.
Nha trang is denk wel iets voor jullie; je kan er duiken, eilanden bezoeken met mooie stranden, uitgaan, shoppen enz. Is ook wel weer afhankelijk van of er tyfonen zijn en waar deze aan land komen.
Voor de duinen en de red canyon, fairy springs, strand en bijna altijd mooi strandweer is Mui Nee de aangewezen plek. ook goed om te surgen en kite surfen.
Ik denk dat je het fietsen en delta prima kan combineren.
Veel bureaus bieden fietstochten aan met fietsverhuur, een goede mountain bike.
Je kan dit doen met gids prive, aansluiten bij een groepstour, of op eigen gelegenheid.
Wel even opletten dat je geen trip naar de tunnels boekt icm de Cao Dai tempel.
Ik denk niet dat dit heel hoog genoteerd staat op je lijstje.
Tunnel trip is overigens een halve dagtrip.
Saigon
Ik weet zo niet meer in welk topic, maar misschien even de zoekfunktie gebruiken, maar daar heb ik een wandelroute bedacht door district 1 met bijna alle bezienswaardigheden daar en ook de restaurants bij vernoemd. Aangezien ik ook graag op een terrasje zit, loop je maximaal 15 minuten en dan is er wel weer een terras van een restaurant of cafe.
Deze wandeling duurt ongeveer 6 uur, afhankelijk of je alles bezoekt en hoe lang je je rust neemt natuurlijk.
Wil je n iet lopen en toch bijv de Notre Dame, reunifacation palace, postkantoor, oorlogsmuseum en de Ben Thanh market+ nog wat museums bezoeken, kan je ook de bus nemen.
Probeer met deze informatie en misschien van andere mensen een schema in elkaar te flansten.
kom je er niet uit , of wil nog wat meer weten, laat het even weten.
gr.
Ton.
In september wordt er mee gestart.
Je koopt een kaartje voor deze lijn en deze gaat langs diverse bezienswaardigheden.
Je kan uitstappen waar je wilt en en ook weer opstappen, na bezichtiging van wat je wilt zien.
Rit duurt, als je niet uitstapt 45 minuten en de bussen komen om de 8 minuten bij elke halte.
Wil je tips voor bar, cafe, restaurants in wat voor prijsklasse dan ook, ik kan je wel vooruit helpen.
Wat ik ook altijd doe wanneer ik in Saigon ben is naar de paardenrenbaan gaan.
Dan ben je dus echt met misschien nog 5 touristen de enigene tussen duizenden vietnamezen.
Ik vind dit helemaal geweldig, je gokt op een paard en er komen vanzelf die naar je briefje komen vragen ( in het vietnamees ) en knikken dan goedkeurend ( goede gok ) of laten blijken dat je er niets van snapt.
Wint jouw paard wel dan zijn ze helemaal blioj voor je en krijg je een schouderklopje.
Verlies je dan komen ze met de brochure voor de volgende race en vertellen je een heel verhaal in het vietnamees, en wijzen dan een paard aan en knikken dan van ja, goed paard, of nee , slecht paard.
Ik volg dan meestal hun advies en wanneer ik win, geef ik een rondje want ik zet toch maar enkele euros in en de horeca is spot goedkoop. 60 cent voor een flesje heineken ( prijs jan. 2012 ).
Hartstikke leuke middag; alleen op zaterdag en zondag overigens.