Ik ga in de maand december naar Kenia voor een 2-weekse safari.
Ik heb al verstaan dat er een verplichte inenting is nl gele koorts.
Klop dit ?
Ik denk dat ik mij tegen volgende ziektes ga inenten.
*DTP, hepatitis A en malaria.
Is dit voldoende ?
Ik heb mij safari geregeld bij Monicasafari. Ik heb reeds 2/3 van de som gestort op een rekening in Kenia, nadat wij per mail tot een overeenkomst zijn gekomen.
Wat doe ik het beste met het openstaande saldo (contant betalen-overschrijven vannuit Europa of met creditcard in Kenia betalen) Kan iemand mij advies hierin geven.
Ik heb nu reeds 3 weken geleden mij definitief programma gevraagd en nog steeds niet gekregen en heb deze week een rappel gestuurd. IK hoop dat ik mij niet ongerust moet maken.
Gele koorts is als je Kenia binnen komt alleen verplicht als je uit een land komt waar gele koorts veel voor komt.
Advies over gele koorts wisselt nogal … het komt tegenwoordig erg weinig voor in Kenia …
Je hoeft je vast nergens zorgen om te maken … maar je weet toch wel waarvoor je 2/3 van je safari al naar Kenia over hebt gemaakt hoop ik?
hallo chantal
ik ken monika ze heeft al lang een safari bureau
en komt altijd haar afspraak na ,soms kan het even duren
het is een gezellig drukke dame
augustus/september is hoog seizoen, en nu wordt het iets rustiger
dus binnenkort zal u wel bericht krijgen maar het is nog geen december
zoals in kenya
hakuna matata
pole pole
heb je al een globaal reisprogramma al ?
heb je een prive safari geboekt ?
Ben afgelopen dinsdag nog bij de GGD geweest waar ze je prima kunnen voorlichten. Wij gaan ook in December en wij hadden vorig jaar al gele koorts, DTP en Hepatitus A gehaald.
Door herhaling van Hepatitus A na een half jaar zijn wij nu lange tijd beschermd en hadden we nu geen inentingen meer nodig.
Wel een recept gekregen voor malarone, malaria-tabletten.
**Prevention of Malaria **
MALARONE is indicated for the prophylaxis of P. falciparum malaria, including in areas where chloroquine resistance has been reported.
Treatment of Malaria
MALARONE is indicated for the treatment of acute, uncomplicated P. falciparum malaria. MALARONE has been shown to be effective in regions where the drugs chloroquine, halofantrine, mefloquine, and amodiaquine may have unacceptable failure rates, presumably due to drug resistance.
Je kan het ook preventief nemen, met de bijverschijnselen vandien.
Voor een korte reis (minder dan een maand) en bij verantwoordelijk gedrag (*slapen onder een muggennet en gebruiken muggenmelk/deet, tegen de avond fladderende kleding met lange mouwen en lange pijpen) *) is de kans op besmetting erg klein.
…uiteraard zal de farmaceutische industrie lobby* (GGD, sommige artsen zonder afrika ervaring, tropische intituut ed. je aanraden preventief hun dure medicijnen (7 tabletten in een doosje, 100 euro per persoon voor 2 weken) * te slikken