Wij belden gisteren naar de GGD om te vragen of onze inentingen die we voor de vakantie van zomer 2010 gehaald hadden, allemaal nog voldoende zijn en of er nieuwe voorschriften zijn.
Dat wilden ze niet telefonisch mededelen, er moet een consult gedaan worden ( kassa??) ook voor de malerone…
Wij hebben gele koorts, hepatitus A (ook de herhaling) en dtp gehaald.
Volgens ons is dit voldoende om weer te kunnen gaan.
Weet iemand hier meer van? Kun je malerone ook gewoon via de huisarts bijvoorbeeld 'bestellen" ??
Paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn als je in Kenia bent, toch? Ships, is dan nog 5 maanden geldig…grr…
Gele koorts is 20 jaar “geldig”, dtp is 15 jaar “geldig” en hepatites A volgens mij 10 jaar (deze weet ik niet zeker). Dus je hoeft alleen idd alleen de malaria tabletten.
Ik weet niet of je die via de huisarts krijgt, ik ga nl. niet meer naar de GGD maar naar Meditel (ze kennen mij daar onderhand en rekenen voor het recept geen consult)
Dank je wel. Tja, het is voor 3 personen en inderdaad is dan 17 euro per persoon niet veel maar als het toch niet nodig is? Dan besteed ik het liever aan de kindjes daar.
ik vroeg het me gewoon af…,.
Ik zal eens bij de huisarts informeren of zij malerone voorschrijven…
je inentingen zijn goed,dus je hoeft niet weer naar de GGD
voor je malerone ga je gewoon naar de assistent van je huisarts en
geef je aan hoeveel tabletten je wilt hebben.
op de dag dat je kenia binnen komt moet je paspoort nog 6 maanden
geldig zijn
en als het 5 maanden geldig is vallen ze er echt niet over… Zeker niet als je een retour ticket hebt op een vaste datum. Die 6 maanden is just in case je je drie maanden, die je in princiepe hebt, nog eens wil verlengen.
Leuk dat je weer iets hebt om naar uit te kijken, ik ken een dokter in Mtwapa en zijn moeder wil altijd graag haar huis delen voor een leuke vergoeding…Als je zijn nummer wilt : laat maar weten.