Welke hotels zijn het meest mooist in Mexico?

Hoi
We zoeken nog voor volgend jaar een verre reis, zowel Dominicaanse Republiek of Mexico. Welke badplaats zoals Playa del Carmen, of iets anders vlakbij Cancun is mooist? En welke hotels zijn meest gelijkvloers waar ik makkelijk met inklapbare scootermobiel kan rijden? Ik heb een beetje voorkeur aan regio Yucatan vlakbij Cancun, waar veel hotels zich bevinden. Zoals een paar hotels van Riu-keten. Wat is het beter dan ook met Martinair of ArkeFly naar Mexico kunnen vliegen?

We hebben wel wensen aan hotels hoor: waar je veel te doen hebt met animaties of is daar veel exucursie te doen en hoe duur zijn die dan wel? Terwijl willen wij niet de hele vakantie alleen maar zonnen aan een mooie bountystrand! Mijn broer is paar jaren geleden met zijn vrouw voor 9 dagen naar Mexico geweest, maar naar Puerto Vallarta. Echter is die regio minder toeritisch dan Cancun.

Uw reactie is welkom!

Holla Berven

Ik zou je IPV Riu Iberostar willen adviseren …
Mijn vrouw en ik zijn nu 2 maal naar de Dominicaanse geweest naar Punta Cana , we hebben daar in het Dominicana Hotel van Iberostar gezeten 2x 15 dagen en ik kan alleen maar zeggen SUPER !!!
Echt alles is toppie en aan niets ontbreekt het , genoeg entertainment voor heel de familie , voor ons was het het einde , dachten we …
Nu zijn we eens voor de verandering naar Puerto Morrelos Mexico ( 30 KM van Cancun ) geweest in het Paraiso Beach Hotel ook weer van Iberostar …
Zoals ik al zei we dachten dat de Dominicaan super was maar dit sloeg alles …
Echt een super hotel met een zwembad zo groot had ik ze nog niet gezien , activiteiten bij het leven , entertainment is ook erg goed , een buffet zo gevarieert , 5 ala karte restaurants ,zelfs sigaren bar met Cubans all-inn haha , super aardige mensen ( niet opdringerig) schitterend strand en fantastische shows s’avonds en zo kan ik nog wel FF doorgaan …

En excursies zijn er ook zat voor iedere dag 1 als je wil !!!
Ik kan je de Jungle Crossing , Tulum , Xel-Ha en Dolfin adventure zeker aanraden …
Maar vergeet niet genoeg geld mee te nemen als je begrijpt wat ik bedoel…

We hebben overigens met Martin-air gevlogen en we zijn er erg over te spreken , eten was bijzonder goed …
De laatste 2 keer Dominicaan vlogen we met Holland exel deze raad ik zeer zeker af , slecht eten , weinig been ruimte dan weer een vliegtuig van die maatschapij en dan weer van die …
Dus tip van mij bespaar hier niet op , het is tenslotte een lange zit …

Ten slotte wil ik je een fantastische vakantie wensen naar welk hotel je ook gaat …
We gaan zelf in November weer terug zelfde plek zelfde hotel , kan nu al niet meer wachten …

Groeten GerardT

Gerard T,
Bedankt voor je bericht. Martinair is beregoede maatschappij, ik zou je willen adviseren om Comfort Class te nemen voor pakweg €49,- p.p. dan heb je wat meer beenruimte dan Economy Class. Bij Martinair heb je meer enterainement dan bij ArkeFly, eventueel bij Star Class en Comfort Class krijg je ook een personal digitale enterainmentplayer mee, dit gebruik je alleen in het vliegtuig tijdens de vlucht. Ik heb het gehoord van mijn ouders die ook met Martinair hebben gevlogen naar Dominicaanse Repbuliek. Bij ArkeFly is ook een Comort Class aanwezig voor dezelfde prijs, maar zonder enterinementplayer verkrijgbaar.

Iberostar is ook erg goede hotelketen, waar dan ook in Spanje, Tunesie en Bulgarije te vinden is. Ik heb ook paar keren in Iberostar-appartement gebviakkeerd dus op Mallorca en Tenerife. Erg goed en veel kwaliteit. Je schijnt met Neckermann Reizen of Thomas Cook te zijn gereisd??

Holland Exel is falliet gegaan, wist je nog niet. Die maatschappij is opgegaan in Arke Fly.

Ik vraag je of Paraiso Beach Hotel ook in de regio Yucatan ligt, 30 km van Cancún. Is hij op een lange schiereiland gevestigd, zoals veel hotels bij zijn gebouwd?
Hoe is de weer in Mexico in de wintermaanden van midden september tot en met maart? Volgens mij kent Mexico ook wel een regenseizoen net als bij Dominicaanse Republiek zoals van april tot en met september.

Nogmaals veel plezier toe!
Berry

:croatia: